איגוד לשכות המסחר יוצא נגד הניסיונות להגעה לרפורמה בהסכמה וקורא לעצירה מוחלטת של הרפורמה לשנתיים

נשיאות איגוד לשכות המסחר: יש לעצור לחלוטין את חקיקת הרפורמה המשפטית והמשטרית לשנתיים. עצירה מוחלטת ולא חקיקה בהסכמה שכן חקיקה בהסכמה מולידה מחלוקות נוספות ואינה מפחיתה את המתח הפנימי בישראל.

נשיאות איגוד לשכות המסחר, שהיא נשיאות מגזר המסחר והשירותים המהווה את החלק הגדול במגזר העסקי בישראל, הביעה בישיבת מיוחדת שכונסה אתמול את דאגתה העמוקה נוכח ההשפעה שיש לקידום חקיקת הרפורמה בתחום המשפט והמשטר על החברה והכלכלה בישראל.


נשיאות איגוד לשכות המסחר, החבר ברשתות של לשכות מסחר גלובליות, וכמי שמייצגת, כאמור, מגזר עסקי רחב וגדול בישראל, קובעת כי אי אפשר להתעלם מההשפעה של קידום הרפורמות האמורות, על החברה, על הכלכלה בכללה, על הירידה הברורה בהיקף השקעות זרות, על פיחות השקל ועל התערערות האמון של חלק מהכלכלה העולמית בכלכלה הישראלית.

נשיאות האיגוד מדגישה כי היא אינה מתייחסת לתוכן הרפורמה המשפטית או המשטרית, הצדקתה או שלילתה, אלא אך ורק להשפעה הישירה והברורה שיש לה על הכלכלה והחברה.


הנשיאות קבועת כי אי אפשר להתעלם מהפילוג והקיטוב שנוצר בחברה הישראלית. חידוד והגברת העימותים והניגודים בין מגזרי האוכלוסייה השונים. זה מחליש מאוד את הלכידות הפנימית, החוסן הלאומי, מעמדה של ישראל בעולם, יחסיה של ישראל עם ארה"ב ואת המוטיבציה של הרבה מאוד בעלי עסקים להמשיך ולפתח עסקים במדינה. לא ניתן גם להתעלם מהאווירה הלא בריאה והבלתי אופטימית שחלחלה לכלכלה ולחברה.


הנשיאות השתכנעה שהפגת המתחים הפנימיים באוכלוסייה, שיכוך הפילוג והעימותים הוא צו השעה. הן למען חוסנה של ישראל והן למען השמירה על התנופה הכלכלית. מסיבה זו הגיעה הנשיאות למסקנה שהדרך היחידה שתאפשר זאת היא עצירה מוחלטת של כל יוזמות החקיקה במסגרת מה שהוכרז כרפורמה המשפטית והמשטרית לתקופה של שנתיים ההדגש הוא עצירה מוחלטת ולא חקיקה בהסכמה, שכן, חקיקה בהסכמה מולידה האשמות פנימיות ואינה מפחיתה את המתח הפנימי.


הפוגה זו כאמור, תאפשר רגיעה של אמת, חשיבה מחדש וכמובן הורדת המתח והקיטוב הפנימי בחברה הישראלית, שבימים אלה רק עולה וגובר.
איגוד לשכות המסחר מייצג כ-70% מהתוצר העסקי בישראל, מגזר המסחר והשירותים מעסיק כ-73% מהעובדים בישראל והמאזן המסחרי של מגזר זה נמצא בעודף של כ-20 מיליארד דולר.

האזינו לראיון בנושא של נשיא איגוד שלכות המסחר, עו"ד אוריאל לין ברדיו תל אביב 

למידע נוסף בתחום זה