לין: "אין להעלות כיום לסדר היום אפשרות להעלאת ריבית נוספת. הנגיד טרם השלים עבודתו בכל הקשור לרצף העלאות הריבית מאז מאי 2022".

לקראת החלטת בנק ישראל מחר על גובה הריבית במשק

בנק ישראל יפרסם ביום ב' ה- 10.7.23, את החלטתו בעניין גובה הריבית. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מתריע מפני העלאת ריבית נוספת וקורא לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, להשלים את עבודתו עקב רצף העלאות הריבית מאז מאי 2022, אפילו לא תהיה החלטה על העלאת ריבית. "על הנגיד להשלים עבודתו ולהתמודד עם תוצאות 10 העלאות הריבית שבוצעו עד כה מאז מאי 2022 אשר ערערו את האיזון במשק, מצד אחד הגדילו בענק את רווחי הבנקים אך מהצד השני העלו עלויות המגזר העסקי, משקי הבית ומשלמי המשכנתאות".

אכן יש נתונים המצביעים על שיקול דעת רחב, כמו מדד המחירים לצרכן נמוך של 0.2% בחודש מאי ושיעור אינפלציה של 4.6% בחודש זה, צמיחה מתונה של 3% בתחילת השנה, אבטלה נמוכה מאוד ופיחות השקל, אך לין מדגיש "קודם שהושלמה העבודה, על פיה מורידים את העלויות של שירותי הבנקים ומייצבים את תשלומי הריבית של הבנקים בגין יתרת זכות של הלקוחות, אין מקום להעלות לסדר היום העלאת ריבית נוספת. בין שיוחלט או לא יוחלט על העלאת ריבית חובה על בנק ישראל, להשלים את עבודתו, ולאזן בין רווחי הבנקים לעלויות המגזר העסקי".

למידע נוסף בתחום זה