אוריאל לין על דוח מבקר המדינה בנושא הארנונה: "לעצור את עושק הארנונה ולא לאפשר אישורים חריגים בשנת 2024. יש למנוע הכבדה נוספת על יוקר המחיה"

"דו"ח מבקר המדינה בנושא הארנונה חוזר על נתונים שהציג איגוד לשכות המסחר בשנים האחרונות. לפיהם משרדי האוצר והפנים מאפשרים לעשרות רשויות מקומיות אישורים חריגים להעלות את מס הארנונה. זאת מעבר להתייקרות השנתית האוטומטית והשערורייתית של הארנונה" כך אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתגובה לדו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני שעה קלה. לדבריו, העלאות הארנונה מהוות את אחד ממחוללי האינפלציה, פוגעות בציבור ובמגזר העסקי ומכבידות על יוקר המחיה בישראל.

מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי משנת 2016 ועד שנת 2024, עלה מס הארנונה ב- 15.2% ובסכום כולל של 4.22 מיליארד ₪. מרביתו (58%), כתוצאה מעליית השכר במגזר הציבורי, שרשם גידול של 10.1% ובסכום של 2.44 מיליארד ₪. על פי אותה נוסחה, בתחילת 2024 צפוי מס הארנונה להתייקר ב- 2.68%, שהם כ-763 מיליון ₪, לא כולל אישורים חריגים.

לין קורא לשר הפנים להקפיא את ההתייקרות האוטומטית הקבועה על פי החוק. במקביל, לין קורא לשרי האוצר והפנים להודיע כבר עכשיו שהם לא יעניקו לאף רשות מקומית אישורים חריגים להעלאת הארנונה, למרות הבקשות שכבר הגישו חלק מהרשויות.

למידע נוסף בתחום זה