הסכם לשיתוף פעולה נחתם בין איגוד לשכות המסחר בישראל ללשכת המסחר של פולין

משלחת עסקית מטעם איגוד לשכות המסחר בישראל בראשות ראובן שליסל, יו"ר הועדה הבינלאומית ויו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, ומבעלי ליימן שליסל, יצאה ביום ראשון האחרון לסיור ולפגישות עסקיות בפולין. המשלחת אורגנה בשיתוף עם חברי ארגון INVEST IN LUBLIN שבפולין.
מדובר במשלחת של כ- 18 יבואנים ויצואנים מתחום המזון והמשקאות, שיצאה לכנסים ופורומים עסקיים הכוללים פגישות אישיות עם חברות פולניות בלובלין ובוורשה.

במסגרת האירועים, נחתם (17.2.15) הסכם לשיתוף פעולה בין איגוד לשכות המסחר בישראל לבין לשכת המסחר של פולין, עליו חתמו שליסל ונשיא הלשכה הפולנית Andrzej Arendarski.

מטרת ההסכם לחזק את קשרי העבודה בין איגוד לשכות המסחר בישראל ובין לשכת המסחר של פולין, על מנת לקדם את הפעילות העסקית בין ישראל ופולין באמצעות פעילויות שונות המיועדות לאנשי עסקים משתי המדינות. כמו כן ההסכם נועד לתת ביטוי חזק יותר לכוונת שתי הלשכות לשתף פעולה למען קידום המגזר העסקי בשתי המדינות, לעודד השקעות, לפתח ולהגביר את הסחר בין שתי המדינות. באמצעות ההסכם שנחתם היום, יפתח ערוץ מידע בין הלשכות בכדי לסייע לאנשי עסקים וחברות המעוניינים להשתלב בפרויקטים שונים ובשיתופי פעולה עסקיים.

במהלך הביקור, התקיימו סמינרים משותפים בשתי הערים בהשתתפות כ- 60 אנשי עסקים מלובלין וכ- 90 אנשי עסקים מוורשה, חברי המשלחת קיימו פגישות עסקיות B2B .

ראובן שליסל: הפולנים רעבים לפתח יחסי מסחר עם העולם הרחב בכלל ועם מדינת ישראל בפרט. עקב הקשיים הכלכליים, ספקי מזון רבים בפולין מחפשים שווקים חדשים. בזכות המשלחת נרקמו קשרים ראשונים ואני מאמין שהם יתפתחו לקשרים עסקיים שוטפים, במיוחד לאור כוונתם להגיע לביקור גומלין בישראל בעוד כחודש.

זאב לביא מנהל האגף לסחר בינלאומי באיגוד לשכות המסחר, שארגן את המשלחת ציין כי "המשלחת יצאה לפולין לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בשוק המזון, לאור הרפורמות הישראליות לפתיחת שוק המזון לייבוא. עד כה פולין בעיקר ייצאה למדינות הסובבות אותה ובגלל הבעיות הגיאופוליטיות באזור - הסנקציות מול רוסיה ואוקראינה, הם מחפשים שווקים חדשים. פולין היא מדינה חקלאית ובעלת יכולת יצור המוני מאד גבוהה ותעשיית המזון מתפתחת בה בשנים האחרונות."

מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה כי יחסי הסחר של ישראל עם פולין עמדו בשנת 2013 על 452 מילין דולר, עליה של 2% משנת 2012. היצוא מישראל לפולין עמד על 214.2 מיליון דולר, היבוא מפולין לישראל עמד על 237.8 מיליון דולר. בהשוואה של המחצית הראשונה של 2014 לאותה תקופה ב 2013 ניתן לראות כי חל גידול של 9% בייצוא לפולין וגידול של 12% בייבוא מפולין לישראל.
למידע נוסף בתחום זה