יוזמה חדשה של חברות השיווק הישיר לשיפור השירות לצרכן: לא ייגבו דמי ביטול על ביטול עסקה

בכנס מיוחד שקיימו השבוע החברות באיגוד החברות לשיווק ישיר שבאיגוד לשכות המסחר, הוחלט לנקוט בצעדים אופרטיביים לשיפור השירות לצרכן, הניתן ע"י החברות ללקוחותיהן, בכדי להקל על תהליך הרכישות של הציבור בעסקאות מכר מרחוק, ולשפר את תדמית הענף בעיני הציבור.

חברי האיגוד ביססו נורמות להתנהלות עסקית הוגנת ותקינה מול לקוחותיהם:

1.       הגדלה משמעותית של משך הזמן המאפשר ביטול עסקה לטובת הלקוח מעבר לקבוע בחוק.

2.       לא ייגבו דמי ביטול על ביטול עסקה. (על פי חוק ניתן היה לגבות עד 5% משווי העסקה או 100 ₪ הנמוך מביניהם).

3.       הגבלת פניות: על כל ליד (lead) (ניתן יהיה לבצע לכל היותר שתי שיחות יוצאות.)

4.       במהלך כל רבעון ניתן יהיה לבצע שיחה יוצאת אחת בלבד ללקוחות החברה שרכשו בפועל מוצר מהחברה.

5.       בעסקאות העולות על סך של 1,000 ₪ תתבצע שיחה נוספת לצורך בקרה של תקינות העסקה.

חברות השיווק הישיר מאפשרות קניה מרחוק בכל שעות היום מבלי שהצרכן יהיה חייב להגיע לבית העסק עצמו. בצורה זו מתאפשר לצרכנים רבים, בעיקר אלה החיים בפריפריה, לרכוש מוצרים במחירים נוחים ומבלי שיצטרכו להגיע למרכזי הערים, ולעסק המוכר טלפונית נחסכות עלויות רבות של אחזקת חנויות ומוקדי מכירה, שמאפשרות להוזיל את מחירי המוצרים. הרכישות האלה מפחיתות את ההוצאות של הצרכנים בעשרות אחוזים.

באיגוד החברות לשיווק ישיר חברות, העוסקות בשיווק ישיר של מוצרים ושירותים וכן חברות, המעניקות שירותים לעוסקים בשיווק הישיר כגון חברות מידע וחברות לשירותי עיטוף ודיוור. בענף פעילות  עשרות חברות, המעסיקות מאות ואלפי עובדים. הענף מגלגל מחזור של מאות מיליוני שקלים בשנה  

 האיגוד פועל בימים אלה לחתום על אמנת שירות מול הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה ומול ארגוני הצרכנים בכדי למסד את הפעילות בתחום. לדברי נמרוד הגלילי, מנהל תחום השיווק הישיר באיגוד לשכות המסחר, "היום הצרכן הישראלי תופס את השירות, האחריות והמענה לצרכים שמתעוררים אצל הלקוח במהלך הקנייה ולאחריה – כמכלול אחד של תהליך הקניה. זאת לצד מחויבות לצרכנים ומיקום הלקוח במרכז העשייה, הינם תנאי למערכת יחסים ארוכת טווח".

למידע נוסף בתחום זה