אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים הביע שביעות רצון מפתיחת מעבר גלבוע (ג'למה) למכולות

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וסגן נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז מר אמיר שני, הביע שביעות רצון מהחלטת גורמי הביטחון לפתוח את מעבר גלבוע לתנועת מכולות החל מ-1.10

כזכור, פעל הארגון רבות, בשיתוף עם ארגון ה USAID לפתיחת המעבר. בתחילת השנה קיים הארגון בשיתוף פעולה עם נמל חיפה מפגש אשר כלל הרצאות בהן הביעו הדוברים תמיכה גורפת ברעיון אשר יקל משמעותית על הפעילות הכלכלית בצפון יהודה ושומרון.
 
במפגש אשר התקיים בתחילת חודש ינואר השנה, לקחו חלק יו"ר ארגון הגג אמיר שני, מנכ"ל נמל חיפה מר מנדי זלצמן, יו"ר לשכת המסחר של ג'נין, יבואנים בכירים מצפון אזור יהודה ושומרון וגורמי ממשל ישראלים – מכס, מנהל המעברים, משרד הביטחון ומשרד החוץ. בסיומו סוכם כי ארגון סוכני המכס והמשלחים ימשיך להוביל את התהליך, עד לקבלת אישור סופי מהרשויות המוסמכות. 

המפגש נולד כתוצאה מסקרים של  שורת ארגונים ביניהם איגוד לשכות המסחר הפלשתינאיות, הארגון האמריקאי USAID והקרן לשיתוף פעולה כלכלי, מהם עלה כי ניתן לחסוך סכומי כסף ניכרים, המסתכמים בעשרות מיליוני דולרים לשנה, במידה וניתן יהיה להעביר מכולות ביבוא דרך נמל חיפה למעבר גלבוע, בעיקר ליעדים כמו ג'נין וטול כרם.
 
למותר לציין כי מעבר הגבול גלבוע/ג'למה נפתח לתנועה ב-2010, אולם עד היום עוברים בו רק מטענים ממושטחים ובקר, זאת מכיוון שהוא אינו היה מצויד כראוי למעבר מכולות. לשם כך. לאחרונה הושלמה הצטיידות המעבר .
 
נציגי הקוורטט וכן הממשל האמריקאי הביעו לא אחת רצון לעודד את פתיחת מעבר הגבול למעבר מכולות. הצדדים מאמינים, כי מעבר מכולות לישראל דרך מעבר גלבוע/ג'למה, יביא לא רק לחיסכון ניכר בעלויות שינוע מטען, אלא גם יאפשר תוספת של עשרות אלפי מכולות בשנה לנמל חיפה.

למידע נוסף בתחום זה