לין בועידת עסקים קטנים ובינוניים: יש להשיב את מס החברות והמס על משיכת דיבידנד לרמה של 25% כפי שהיה בעבר

לאור ההישג ההיסטורי של הגעת התוצר הלאומי לטריליון ₪: מציע לשר האוצר להודיע כבר עכשיו על השבת מס החברות לרמה של 25% והשבת המס על משיכת דיבידנד לרמה של 25% כפי שהיה בעבר – החל מ-2014.

פעם ראשונה בהיסטוריה של ישראל שהתוצר הלאומי הגיע לטריליון ₪ ויש להמשיך את תנופת הצמיחה. אין צורך לחפש מנועי צמיחה למשק. צמיחה זה המשק כולו  המוטיבציה של בעלי העסקים לבנות עסקים ולפתחם הם מנוע הצמיחה שלנו.
 
"את השיפור בתקציב המדינה יש לראות כהזדמנות לביסוס מדיניות ארוכת טווח שתעניק תנופה מחודשת למגזר העסקי ולכן אני פונה מעל במה זו לשר האוצר ומציע לו לנצל את ההזדמנות כבר עכשיו ולהודיע על השבת מס החברות שוב לרמה של 25% והשבת המס על משיכת דיבידנד לרמה של 25% כמו שהיה בעבר, וזאת החל מ-2014", כך אמר הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בועידת עסקים קטנים ובינוניים של מידע כנסים.
 
לין פירגן לדבריה של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' ואמר כי היא נגעה בנקודות המרכזיות המתייחסות לעסקים קטנים ובינוניים והקשיים עימם הם מתמודדים. עוד אמר כי המגזר העסקי כיום מחולק לשניים: אלו העמלים על מנת לשלם מסים ואלה שמושכים רווחים. "עליכם בעלי העסקים מערימים עוד ועוד מיסים והשנה העלו את מס החברות ל-26.5 אחוז ואת המס על משיכת דיבידינד ל-30 אחוז", ציין.
 
לדבריו, "בעשור האחרון צמח המשק במימדים מרשימים יותר מאשר כל מדינה אחרת בעולם המערבי. בעוד שהאוכלוסייה גדלה ב-18%, מספר המועסקים במגזר העסקי עלה ב - 37%, התוצר העסקי גדל ב – 53% והתוצר לנפש עלה ב- 25%. יותר ממחצית תרומה זו לכלכלה תרמו העסקים הקטנים והבינוניים. תרומתם במיוחד חשובה בתחום התעסוקה. זהו הישג בלתי רגיל שנעשה בזכות מהלכים נכונים של אחריות תקציבית : הפחתת מסים ועידוד התחרות." 
  
עוד ציין לין כי, "כיום פועלים בישראל כחצי מיליון עסקים מתוכם 99.6% הם עסקים קטנים ובינוניים וכ- 390 אלף עסקים המהווים 78% מסך העסקים הם עסקים שרמת הפדיון שלהם אינה עולה על 1 מיליון ₪ בשנה."
 
לדבריו, "מאחורי כל עסק עומדת משפחה שהשקיעה שנים של חיסכון חיים, נטלה הלוואות בסיכונים והשקיעה שנות עבודה רבות. אין ספק שביטול חישוב המס המאוחד לבני זוג הוא בעל חשיבות. תשלום מע"מ על בסיס מזומן לעסקים קטנים אף הוא בעל חשיבות רבה וכך גם הענקת דמי אבטלה לעסקים קטנים."
 
"אולם כל השינויים שיעשו למען המגזר העסקי ביוזמת רשויות המדינה כולל הקלות באשראי מתגמדים לעומת שפע ההכבדות מבית היוצר של כנסת ישראל: בעשר השנים האחרונות לא פחות מ- 135 תיקוני חקיקה בדיני עבודה הוגשו על שולחנה של כנסת ישראל  ובכנסת הנוכחית כבר הונחו לא פחות מ 73 הצעות חוק בדיני עבודה, זאת בנוסף לחוקים מכבידים בחוקי סביבה, חוקי הגנת הצרכן, דיווח מקוון מע"מ, עול מיסוי גבוה ופסיקות של בתי הדין לעבודה."
 
עוד הוסיף כי "כנסת ישראל סבורה כנראה שהמגזר העסקי הוא גמל שאפשר להעמיס על דבשתו מטענים והכבדות ללא סוף. באיזושהי נקודת זמן הגמל יתחיל לקרטע ובסופו של דבר יקרוס. לא רואים את המסה של ההכבדות המוטלות על המגזר העסקי ולא מבינים את חשיבותו למדינה."
 
לדבריו, "לעיתים מתקבל הרושם שרשויות המדינה ובעיקר כנסת ישראל אינם משכילים להבין את חשיבות המגזר העסקי למדינה. הם גם אינם משכילים להבין שמה שמניע קדימה את גלגלי המשק בצד הצריכה המקומית זו המוטיבציה של בעלי העסקים לפתח עסקים ולהקים עסקים חדשים שכן הם פועלים על מנת לפגוע במוטיבציה זו. 

למידע נוסף בתחום זה