משלחת רמת דרג מסין קיימה בשיתוף עם איגוד לשכות המסחר כנס ליבואנים ויצואנים ישראלים לקראת יריד קנטון - יריד הסחר הבינלאומי הענק מסין

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר: "למרות שינוי המגמה בסין ועליית מחירי הייצור בשל עליה במשכורות, סין תמשיך להיות מקור מרכזי ביותר לייבוא הישראלי בשנים הבאות. 

יריד קנטון, יריד הסחר הבינלאומי הענק מסין, שואף להגדיל את הנוכחות הישראלית ביריד ומנסה למשוך יבואנים ויצואנים ישראלים להגיע למפגש הסחר הגדול בעולם.  במסגרת זו, קיימה היום (ב') משלחת רמת דרג מסין, יחד עם איגוד לשכות המסחר בישראל, כנס ליבואנים ויצואנים ישראלים המעוניינים להשתמש בפלטפורמה הבינלאומית של הכנס לביצוע עסקאות. הסינים פונים הפעם גם ליצואנים ישראלים ומציעים להם להציג במתחם הבינלאומי של היריד.

יריד קנטון, המאורגן על ידי מרכז סחר החוץ של סין China Foreign Trade Center בחסות משרד המסחר הסיני, החל את דרכו לפני שנים כיריד פנימי סיני, אך כיום הוא חלון הראווה של התעשיה הסינית המציגה בו את מיטב מוצריה לעולם. היריד אחראי לכ-25% מהיקף סחר החוץ של סין עם העולם ומשתרע על שטח של 1.1 מליון מ"ר עם 25,000 מציגים.

לפני 6 שנים הוקם בו גם מתחם בינלאומי עבור מציגים זרים המציעים סחורות לשוק הסיני. מתחם זה בלבד אירח בשנה שעברה כ- 500 חברות זרות מ-50 מדינות, והסינים שואפים להגדיל את כמות החברות הבינלאומיות המציגות בו. המתחם הפך  לאחת הפלטפורמות הטובות ביותר עבור סין לרכוש מוצרים גלובליים, ולחברות זרות לפתח את עסקיהן בשוק הסיני.

אחד החידושים ביריד השנה, שמתקיים ברציפות כבר משנת 1957, הוא ארוע סחר נלווה שיושק באוקטובר הקרוב תחת הכותרת: יריד סין לחדשנות במוצרים וטכנולוגיות ירוקים, ואשר יתקיים מייד עם תום השלבים הקבועים של היריד, בין 9-11 בנובמבר. לדברי מר ליו ג'יאנג'ון Mr. Liu Jianjun, סגן מנהל מרכז סחר החוץ של סין, זוהי אחת הסיבות לחשיבות שמייחסים הסינים להשתתפות הישראלית ביריד קנטון הפעם. "לחברות ישראליות יש הרבה מה להציג בתחום זה, ואנו מציעים פלטפורמה נוחה בעלת חשיפה בינלאומית מרוכזת ומובטחת".

חידוש נוסף הוא פלטפורמת הסחר האלקטרוני , שסין נחשבת למובילה בו מבחינת אחוז ומספר המשתמשים.  לראשונה באפריל השנה נחנכה ביריד האפשרות להשתתף גם באמצעות  פלטפורמה של סחר אלקטרוני שפותחה במיוחד ליריד, המאפשרת לבצע עסקאות אונליין. מתוך 210 אלף קניינים, 120 אלף כבר השתמשו בפלטפורמה זו, וביצעו עסקאות יצוא-יבוא מרחוק. 


משתתפים נוספים בארוע היו: סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר - אריה זייף, הנספח הכלכלי בשגרירות סין בישראל – מר הו מינג, זאב לביא – סגן מנהלת האגף לסחר בינלאומי באיגוד לשכות המסחר, ובכירים ממשרד הכלכלה הישראלי.
לדברי אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר הוועדה הבינלאומית באיגוד: "למרות שינוי המגמה בסין ועליית מחירי הייצור בשל עליה במשכורות, סין תמשיך להיות מקור מרכזי ביותר לייבוא הישראלי בשנים הבאות. תפקידה המסורתי של סין כמקור רכש עובר שינוי מהותי – מספקית של מוצרים בסיסיים וזולים, ליצרנית של מגוון רחב של ציוד, מערכות ומוצרים מוגמרים שאיכותם הטכנולוגית והביצועית הולכת ומשתפרת, מה שניתן לראות ביריד קטנון כמשקף את התעשיה הסינית."
 
עוד הוסיף, כי "לסין תפקיד חשוב בקידום התחרות גם במשק הישראלי. בתקופה בה הצרכנים הישראלים קוראים להגברת התחרות במשק ולפירוק המונופולים כדי להפחית את יוקר המחירים, מוצרים מיובאים תורמים ללא ספק להגברת התחרות."
מוצרי Made in China עוברים תמורות רבות לאחרונה, בהתאם לתמורות במשק הסיני: איכות המוצרים עולה, ואכן - בירידים האחרונים ניתן לראות כי שיעור המוצרים הטכנולוגיים והממותגים גדל. כמו כן, מארגני היריד מעודדים שיתוף פעולה בין מעצבים זרים ויצרנים סינים על מנת להציע מוצרים בעיצובים חדשניים ומיוחדים.  היריד מעודד את המציגים המקומיים והזרים להציג ולפתח מוצרים חדשים וטכנולוגיה מתקדמת.
 
כמו כן, מטפל היריד באופן יסודי בשני נושאים מרכזיים המטרידים חברות זרות רבות: הגנה על קניין רוחני ומניעת זיופים ואיכות מוצר. כתוצאה ממגוון פעולות שננקטו במישור זה, בנה לעצמו יריד קנטון מוניטין של הקפדה בשמירה על האינטרסים הקניינים של המציגים.

היריד עצמו, המתקיים מדי שנה בעיר גואנגז'ו באביב ובסתיו, יתקיים בין 15 באוקטובר עד 4 בנובמבר בשלושה שלבים, כל שלב מוקדש למספר קטגוריות של מוצרים. סה"כ מוצגות בו 150,000 קטגוריות של מוצרים מסין וממדינות אחרות, בהם מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי חשמל ביתיים, מצרכי מזון ומוצרים חקלאיים, פריטים לבית, תרופות ומוצרי בריאות, בדים וטקסטיל, חומרי בניה, ציוד מכני, חומרי גלם לתעשיה.
מחזור העסקאות ביריד שעבר, כ-113 במספר, הגיע ל-36 מיליארד $.
 
מרכז סחר החוץ של סין, (China Foreign Trade Centre) המארגן את היריד הינו ארגון הכפוף למשרד המסחר הסיני, ואחד הארגונים הגדולים והמשפיעים ביותר על סחר בסין. למרכז 17 מחלקות האחראיות לארגון, ניהול וביצוע יריד היצוא והיבוא של סין פעמיים בשנה, אביב וסתיו.

לסרטון אודות היריד לחצו כאן


בתמונה: Mr. Liu Jianjun – סגן נשיא מרכז סחר החוץ של סין, אריה זייף – סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מר הו מינג – הנספח הכלכלי של סין בישראל.צילום: שלומי מזרחי

למידע נוסף בתחום זה