על רקע המשבר המשפטי, ראשי הארגונים העסקיים יצאו בקריאה ציבורית למשא ומתן בבית הנשיא כבר ביום שלישי הקרוב

ראשי הארגונים העסקיים - איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, איגוד בוני הארץ ואיגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים - התאגדו יחדיו על רקע המשבר המשפטי, לקריאה ציבורית, בה הם קוראים לכל הצדדים לשבת למשא ומתן בבית הנשיא כבר ביום שלישי הקרוב, ללא תנאים מוקדמים.

הסיבה לבחירה ביום שלישי הקרוב כמועד להתחלת המשא ומתן אינה מקרית- ביום שלישי הקרוב הכנסת יוצאת לחופש עד יום ראשון- מה שמאפשר לצדדים לשבת 5 ימים עד יום ראשון כדי להגיע להסכם שיוביל לסיום המשבר או לכל הפחות למצווה המשך הדברות מוסכם.

הסלוגן שנבחר לקמפיין הנו מנהיגות דורשת אומץ!, ותחת כותרת זו ראשי הארגונים העסקיים קוראים לראשי המערכת הפוליטית בישראל, ״לגלות מנהיגות אמיצה, לשבת סביב שולחן אחד, לדבר ולהתקדם אל עבר פתרון שיוציא אותנו מהסחרור הכלכלי והחברתי אליו נקלענו אשר עלול להחמיר אם לא תגיעו לפתרון מוסכם״. לדברי ראשי הארגונים ״חובתכם לעם ולמדינה עליונה. ביום שלישי הקרוב כולכם מגיעים לבית הנשיא במטרה להגיע למתווה מוסכם ללא תנאים מוקדמים״. את הקריאה להידברות הם מסיימים ב - ״גלו מנהיגות. גלו אחריות. סיימו את המשבר!״.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: ״הרפורמה במערכת המשפט או בשיטה הפוליטית חייבת להיעשות בהסכמה רחבה ולא קואליציה מול אופוזיציה. כפי שהעברנו בשנת 1991 ו 1992 את הרפורמה הרחבה בשיטה הפוליטית לאחר הפלת ממשלת האחדות הלאומית במרץ 1990״.


נשיא התאחדות התעשיינים , ד״ר רון תומר
: ״אנחנו מאוד מודאגים מהמצב הכלכלי והחברתי שנוצר בארץ, ולכן חושבים שצריך לעשות כל שבכוחנו בכדי לשים סוף למשבר, שמתחיל לפגוע בבסיס שלנו כעם וכחברה ועלול לדרדר את הכלכלה- לפני שיהיה מאוחר מדי. לכן בתור מי שמנהיג עם עמיתיי את הסביבה העסקית בישראל, החלטנו לצאת במהלך נרחב שקורא להידברות ומשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. כרגע כל צד מתבצר בעמדתו, אל הפערים ניתנים לגישור. רק אם הצדדים יסכימו לשבת יחדיו, ניתן יהיה להגיע לעמק השווה. אנחנו בטוחים שזה אפשרי. אפשר להגיע להסכמות למען ישראל חזקה ודמוקרטית שישימו סוף לקרע בעם״.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו
: ״המדינה קרועה ושסועה, המשק הישראלי נכנס לסחרור כלכלי רע בשל אי הוודאות העלול להתעצם ככל שמצב זה ימשך . כיום הסכנה הגדולה ביותר למגזר העסקי בכלל וענף הבנייה והתשתית בפרט היא האטה של התוצר העיסקי, עצירת השקעות וחוסר יכולת של בעלי העסקים לתכנן את פעולתם קדימה. כרגע יש קבעון מוחלט וההעדפה האוטומטית במשק היא לדחות פעילות, השקעות ורכישות. המחיר של כל יום דחייה הוא עצום וכולנו נשלם אותו. הענף שלנו לבדו מהווה נתח אדיר מפעילות המשק כולו. אני, בשם כל העוסקים הפעילים בענף בניה ותשתיות בישראל אומר לכם, בכירי המערכת הפוליטית – שבו מיד והגיעו להסכמות. אין לכם את הפריבילגיה לתת לכולנו לחכות עוד, חובה עליכם להדבר ולהגיע למתווה מוסכם לפני שיהיה מאוחר מדי".

 

הנושא בתקשורת
כאן ב' - 6/3/23

למידע נוסף בתחום זה