המכס על יבוא טקסטיל עולה ב 6%: "המפסיד הוא הציבור הרחב"

לאחר שבינואר האחרון בוטל המכס על יבוא טקסטיל, פרסם היום (30.4.2013) משרד האוצר כי שיעור המכס על מוצרי הטקסטיל יעלה ל- 6%. העלאה זו צפוייה להביא לתוספת הכנסות ממסים המוערכת בכ- 140 מיליון ש"ח לשנה, אבל מי יהיו אלה שישלמו את המחיר?

יורם דר יו"ר חטיבת רשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר אמר כי מי שמפסיד מהמהלך הוא הציבור הרחב שיאלץ מעתה לשלם יותר עבור מוצרי הלבשה. "ביטול ההפחתה עלול להביא להעלאת מחירים על כ- 90% מהמוצרים שיגולגל לצרכן,  שכן היבואנים שהפחיתו מחירים החל מינואר 2013, עת נכנס הצו הקודם שביטל לחלוטין את המכס לתוקפו, שחררו משלוחי יבוא ללא מכס. מדובר בייקור שיעלה לציבור הרחב בכ 600 מיליון ש"ח בשנה, כשהנפגעים העיקריים הם שכבות הביניים והשכבות החלשות ."
 
 לדברי דר, ההוכחה הניצחת לכך שביטול המכס בינואר השנה השפיע באופן ישיר על המחירים הוא הירידה הדרמטית שנרשמה בסעיף הההלבשה במדד המחירים לצרכן של 16.8% , בעוד שבמדד הכללי לא חל שינוי. "לא יתכן שהממשלה החדשה שחרטה על דגלה להפחית את יוקר המחייה בישראל מגנה על תעשייה שכמעט ואינה קיימת בישראל. "
 
הראל ויזל, בעלי חברת פוקס, תקף את המהלך: "חשבנו שיש ממשלה חדשה אך מסתבר שגפני ממשיך לנהל את המדינה. האם אנו מדינת א.ת.א או מדינת ההיי טק? זוהי רק ההתחלה, צפויות גזירות נוספות שיגרמו לגל של העלאות מחירים ומי שיפגע הוא מעמד הביניים והמעמד החלש." 
 

את הצו המלא והסבר לצו תוכלו למצוא בקבצים המצורפים.

 יורם דר מתייחס להעלאת המכסים על הטקסטיל ב"סוגרים חשבון", לצפייה - לחץ כאן

בתמונה יורם דר (מימין) והראל ויזל. קרדיט צילום: אפרת סער

למידע נוסף בתחום זה