נשיא איגוד לשכות המסחר ביוזמה בינלאומית: חקיקה שתגן על זכויות המעסיקים במדינות האיחוד האירופי

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ייצא מחר (29.4) להשתתף בכנס היורוצ'יימברס השנתי, המתקיים השנה בבריסל, בלגיה. במסגרת הכנס, לין הוזמן להציג בפני חברי מועצת הארגון את הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק אותה יזם ואשר גובשה על ידי הצוות המשפטי באיגוד.

ארגון היורוצ'ימברס (Eurochambres), הינו ארגון הגג של לשכות המסחר באירופה והוא מאגד 400 לשכות מסחר ו- 15 מיליון חברות מ- 40 מדינות באירופה.  לין נבחר שבע פעמים רצופות כחבר מועצת המנהלים של ארגון זה.
 
הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק נולדה על רקע הכרסום הנמשך בזכויות המעסיקים בישראל ובאיחוד האירופאי, כתוצאה משפע של חוקי עבודה, הגנת הסביבה, הגנה מופרזת על הצרכן, עודף רגולציה בשוק ההון ופליליזציה של תחום הניהול העסקי. הכל תוך הכבדות לא הוגנות על המגזר העסקי.
 
לין יציג את הצעת חוק זו לאחר שקיים דיונים מקדימים בנושא עם נשיא היורוצ'יימברס והצוות הבכיר של הארגון, שהביעו עניין בהצעה.
 
לדברי לין , בכוונתו להציע כי קבלת הצעת החוק בכנס היורוצ'ימברס תישא אופי של דירקטיבה לכלל הארצות באיחוד האירופאי בבחינת הגדרות של זכויות המעסיק בהן אסור לפגוע. "מדינה שתאמץ עקרונות אלה תוכל לבסס צמיחה נמשכת, שכן המשקל של שמירה על זכויות המעסיקים הוא חשוב כיום יותר מאשר כל סיוע כספי או פיננסי אותם יכולות הממשלות להעניק למגזר העסקי."

להצעת החוק לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה