השר שטייניץ, במפגש עם נשיאות לשכת המסחר: ישנם מנהיגי מפלגות שמתעלמים מהסוגיות המרכזיות של צמיחה ויצור מקומות עבודה ומתמקדים בהצהרות פופוליסטיות

במפגש שהתקיים בלשכת המסחר ביום שני, 3.12.12,  ציין השר שטייניץ כי ישנם מנהיגי מפלגות שמתעלמים לחלוטין מהסוגיות המרכזיות של צמיחה, השקעות וייצור מקומות עבודה ומתמקדים במקום זאת בהצהרות פופוליסטיות על חלוקת העוגה והטבות למגזרים כאלה ואחרים, בלי להתייחס לעובדה שלפני שמחלקים את העוגה צריך לאפות אותה.
עו"ד אוריאל לין , נשיא איגוד לשכות המסחר :
 
 "הקשיים הגדולים של המגזר העסקי בישראל נוצרו לא רק בגלל ההתפתחויות הכלכליות באירופה אלא דווקא בכנסת ישראל, בצורת מגמות חקיקה אנטי המגזר העסקי, ביניהן - שלילת זכויות היסוד של המעסיקים, ביורוקרטיה שוחקת, הליך פליליזציה גובר של תחום הניהול העסקי, דיני עבודה שהפרו את האיזון בין זכויות העובד לזכויות המעסיק, ועוד."
 
"לא יכול להיות שחלק ממנהיגי המפלגות יתעלמו לחלוטין במערכת הבחירות מכך שאנו מצויים בתקופה בה העולם שרוי במשבר הכלכלי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. לא יעלה על הדעת שמנהיגים פוליטיים יתייחסו לענייני הכלכלה והחברה בלי שהם מציגים אסטרטגיה ברורה של צמיחה ויצירת מקומות עבודה. הם מתמקדים במקום זאת בהצהרות פופוליסטיות על חלוקת העוגה והטבות למגזרים כאלה ואחרים, בלי להתייחס לעובדה שלפני שמחלקים את העוגה צריך לאפות אותה". כך אמר (3.12) שר האוצר, ח"כ ד"ר יובל שטייניץ, במפגש עם הנשיאות המורחבת של איגוד לשכות המסחר, שהתקיים בבית לשכת המסחר בת"א.
 
שר האוצר שיבח בדבריו את תרומת מגזר המסחר והשירותים למשק והוסיף כי הוא מודאג נוכח פני העתיד: "לעסקים שאותם אתם מייצגים למגזר המסחר והשירותים יש תרומה גדולה למצב המשק ולהתמודדות המוצלחת ביחס העולם המערבי, והמשבר באירופה. הכלכלה הישראלית, כיום, יותר חזקה מאשר לפני ארבע שנים. אנחנו מייצאים יותר, הסטנו חלק גדול מהייצוא לסין, הודו ודרום אמריקה, והאבטלה ירדה."
 
בפתח המפגש בירך עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, את שר האוצר, על פועלו במהלך הקדנציה לחיזוק הכלכלה הישראלית. "אנו מאד מעריכים את מה שעשית בתפקידך ואת מידת הנאמנות וההיצמדות לעקרונות של שמירה על הכלכלה. נתת ביצוע טוב מאד כשר אוצר, למרות הלחצים והבעיות הקיימות. "
 
יחד עם זאת ציין לין, "אנו סבורים שהקשיים הגדולים של המגזר העסקי בישראל נוצרו לא רק בגלל ההתפתחויות הכלכליות באירופה אלא דווקא בכנסת ישראל, בצורת מגמות חקיקה אנטי המגזר העסקי, ביניהן - שלילת זכויות היסוד של המעסיקים, ביורוקרטיה שוחקת, הליך פליליזציה גובר של תחום הניהול העסקי, דיני עבודה שהפרו את האיזון בין זכויות העובד לזכויות המעסיק, ועוד. "
 
לין התייחס בדבריו למיסוי על המגזר העסקי והחוק לעידוד השקעות הון. "מצד אחד, החוק החדש קבע כי חברות רב לאומיות גדולות, הפועלות באזורי פיתוח תשלמנה 6% מס, ולעומת זאת, לכלל המגזר העסקי העלו את המס לשיעור של 25%. כמו כן, שיעור אחוזי המס על משיכת דיבידנד לבעל מניות מהותי, זה שנוטל את הסיכון בעסק, הועלה ל- 30% לכלל המגזר העסקי, בעוד שלחברות יצואניות באזורי פיתוח 15%. נתונים אלו לא מסתדרים מבחינת האיזון במשק ומבחינת המטרות המרכזיות שלנו לעידוד המגזר העסקי." זאת ועוד אמר שהטיפול בריכוזיות לא עסק בריכוזיות החזקה ביותר במשק של המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה דוגמת חברת החשמל.
 
עוד נדונו שורה של נושאים העומדים על סדר היום הכלכלי, ביניהם הפחתת המכסים על מוצרי מזון, מחירי הנדל"ן, ענף הפנסיה, ענף השירותים העסקיים, מדיניות חברתית והתאמות בתקציב, העלויות הכבדות המושתות על העסקים ועוד.
 
במפגש נכחו גם סגני הנשיא - אריה זייף, אורן שחור יו"ר ICC ישראל, ושמואל פרנקל יו"ר החטיבה הפיננסית ומנכ"ל שותף בבית השקעות אפסילון; נשיאי לשכות מסחר אזוריות: נחום ויסמן נשיא לשכת המסחר ירושלים וסמי שהין נשיא לשכת המסחר והתעשייה נצרת והגליל ; חברי נשיאות: דרור אטרי יו"ר איגוד הכל ארצי של חברות הניקיון, ניצן ארליך יו"ר חטיבת היועצים לעסקים ויו"ר אביב יעוץ עסקי, מירה מינס יועצת בכירה בחברת טאק אסטרטגיות צמיחה, סולי סאקל נשיא קבוצת סקאל, ד"ר דוד קליין נגיד בנק ישראל לשעבר, ישראלה שטיר נשיאת קבוצת שטיר, ראובן שליסל יו"ר ענף המזון והמשקאות ומנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל ; ויושבי ראש ענפיים ביניהם: אייל אוכמן יו"ר איגוד תמ"א 38 והתחדשות עירונית ומנכ"ל חברת אגם-שביט , ד"ר אלעזר איל-ביקלס יו"ר חטיבת הבטיחות בריאות ואיכות הסביבה מנכ"ל ב.י.ק.ל.ס.- השקעות בע"מ- בטיחות א+א, יוסי אנג'ל יו"ר חטיבת המאמנים ומנכ"ל אנג'ל מאמנים, חיים דנון יו"ר חטיבת יבואני כלים חקלאיים ומנכ"ל קומסקו, אברהם דניאל מנכ"ל איגוד ארצי של מגדלי פרחים וצמח, אורי ושיץ יו"ר יבואני מלגזות מנכ"ל חברת ויטק, מנשה כהן יו"ר חטיבת בתי ספר ומכללות ויו"ר מחשבות, עוזי ליכטנברג יו"ר חטיבת לוחות עץ מתועשים ומנכ"ל אורדילן, נחום למדן יו"ר ענף חברות היצוא ומשרדי קניות מנכ"ל למד השקעות, בועז נגר יו"ר איגוד תעודות הסל ומנכ"ל קסם תעודות סל, אילן רביב מנכ"ל מיטב בית השקעות, צבי קורמן יו"ר ארגון סוכני ובעלי תחנות הדלק, מאיר קלוגהפט יו"ר ענף הצעצועים ומנכ"ל שחק- נא", מנחם קלי יו"ר פורום מנהלי הסדרים פנסיונים יו"ר קלי סוכנות לביטוח, שוקי שדה מנכ"ל ארגון חברות הסעה, דורון שליט יו"ר ענף התרופות ומנכ"ל אלי לילי, ועוד.
למידע נוסף בתחום זה