נשיא איגוד לשכות המסחר לשר המשפטים: עובדי משרדך חורגים מסמכותם

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין שיגר הבוקר (14.12.22) מכתב דחוף לשר המשפטים, גדעון סער בו הוא מוחה על חריגה מסמכות של ראשי משרד המשפטים.


לין: " אני נאלץ למחות על מה שאני מכנה חריגה מסמכות של ראשי משרדך. הם מרשים לעצמם ללא כל סמכות להביע דעה ולעצור הליכים לגיטימיים בטענות של חילופי ממשל"


לדברי לין, "אני נאלץ למחות על מה שאני מכנה חריגה מסמכות של ראשי משרדך. הם מרשים לעצמם ללא כל סמכות להביע דעה ולעצור הליכים לגיטימיים בטענות של חילופי ממשל."

לשכת המסחר תל אביב והמרכז חתמה על הסכם עבודה קיבוצי עם ההסתדרות הכללית לשיפור תנאי העבודה של עובדים בענף ההסעדה (קייטרינג). לאחר הליך ממושך של שנה שכלל גם קבלת הסכמה ממשרד האוצר, נעצר ההליך בטענה שלא ניתן להמשיך באישור הוצאת צו ההרחבה מחמת חילופי שלטון הממשמשים ובאים.

לין הוסיף, "אין שום קשר לחילופי שלטון לעניין הוצאת צו הרחבה לקבוצה מצומצמת של עובדים בענף כמו ענף ההסעדה המצפים זמן ממושך לשיפור תנאי עבודתם."

"אני מתקשה להבין מה הוא מקור הסמכות של משפטנים במשדרך הטוענים שאין לאשר הוצאת צו הרחבה בעניין זה."

"נכון, יש אכן מקרים מוגדרים המצדיקים עיכוב הליכים עקב חילופי שלטון אבל זה לא המקרה. לי נראה שעובדי משרדך נוטלים לעצמם סמכויות שאין להם. מגזימים בהרחבת מחסומים ומשבשים הליכי עבודת ממשלה מסודרים, ללא צורך. ולא מהססים לפגוע בציבור עובדים ללא שום הצדקה."

למידע נוסף בתחום זה