לין קורא לחברי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים: אל תתנו ידכם למתווה שהושג בין עופר עיני לשרגא ברוש

לין קורא לחברי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים: אל תתנו ידכם למתווה שהושג בין עופר עיני לשרגא ברוש - "אם תתנו ידכם למתווה כזה - תהיו אחראים לסיכון עתיד המשק בישראל. מהלך כזה יצור אבטלה, שכן ברור לכל שמעסיקים יצמצמו מאד את נכונותם לקלוט עובדים בהעסקה ישירה במקום הזמנת שירותי מיקור חוץ ".
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, קרא הבוקר לכל חברי לשכת התאום שלא לתת ידם למתווה שהושג בין עופר עיני לשרגא ברוש. "אם תתנו ידכם למתווה כזה, תהיו אחראים לסיכון עתיד המשק בישראל ולפגיעה חמורה באחד מהיסודות החשובים של חופש הניהול העסקי - היכולת להתאים את מבנה התעסוקה לתנאי השוק המשתנים."
 
"עליכם לזכור שמי שיוצר את מקומות העבודה במשק זה אתם ולא ההסתדרות הכללית. אם תתנו להסתדרות להכתיב לכם בכפייה מתי מותר לכם להזמין שירותי מיקור חוץ ומתי אתם חייבים לבצע פעילות עסקית באמצעות העסקה ישירה, לא תוכלו לעמוד בתחרות הגלובלית. אתם מסכנים את עתיד העסקים שבניתם ואת עתיד העסקים אותם אתם מייצגים. "
 
לדבריו, "יש לזכור כי כבר הושגו שינויים משמעותיים בתנאי העבודה של עובדי קבלן ללא שביתה, כמו הסכם פנסיה חובה לכל עובד והסכם להעלאת שכר המינימום. אין מדובר כאן בשביתה שנועדה לשפר תנאי עבודה אלא להכתיב לכם איך לנהל את העסק שלכם. "
 
"יתר על כן, המתווה שהושג חסר כל איזון. מצד אחד, מחייבים את המעסיקים לקלוט עובדים בהעסקה ישירה ומצד שני לא משנים במאומה את האפשרות לצמצם את מספר העובדים בהעסקה ישירה. משמעות הדבר היא יצירת עלויות נוספות לעסקים, דבר שיסכן את עתיד המשק כולו. מהלך כזה יצור אבטלה, שכן לכל ברור שמעסיקים יצמצמו מאד את נכונותם לקלוט עובדים בהעסקה ישירה במקום הזמנת שירותי מיקור חוץ. "
למידע נוסף בתחום זה