השופט בדימוס דן ארבל מונה לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית

השופט בדימוס דן ארבל נבחר, פה אחד, ע"י האסיפה הכללית, לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית מיסודה של לשכת המסחר תל אביב והמרכז. השופט ארבל מחליף את השופט אמנון סטרשנוב המסיים שמונה שנות כהונה כנשיא המוסד. השופט ארבל יכנס לתפקידו ב 1 בפברואר 2012.

ארבל (68) היה נשיא בית משפט השלום בת"א (1998-1994), נשיא בית משפט מחוזי ומנהל בתי המשפט (2004-1998). מאז פרישתו מכס השיפוט, עוסק בבוררויות וגישורים במסגרת השוק הפרטי וכן משמש כמרצה בקריה האקדמית בקרית אונו.
 
בתקופת כהונתו של השופט סטרשנוב הוקמה במוסד, בשנת 2004, ערכאת ערעור וזאת עוד טרם תוקן חוק הבוררות בנושא; הוגבר שיתוף הפעולה בין המוסד לבין מוסדות בוררות בחו"ל; הותקנו כללים בינלאומיים; הורחבה פעילות המוסד וכן גדלו הכנסותיו.   
 
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הביע את הערכתו לשופט סטרשנוב שמסיים את תפקידו ואמר כי בתקופתו התחזק מעמדו של המוסד, דימויו הציבורי, יוקרתו וחוסנו הפיננסי. לין ברך את השופט ארבל ואמר שהוא משוכנע כי מנהיגותו ומעמדו יעניקו תנופה נוספת לקידום המוסד.
 
המוסד הישראלי לבוררות עסקית הוקם בשנת 1991 ע"י לשכת המסחר תל אביב והמרכז ופרופסור סמדר אוטולנגי ז"ל, אשר כיהנה כנשיאתו הראשונה עד לפטירתה באוגוסט 2003. הוא מהווה כיום את אחד ממוסדות הבוררות והגישור הפעילים והמרכזיים בישראל. עם בוררי המוסד נמנים שופטים בדימוס, עורכי דין, רואי חשבון, שמאים ומהנדסים. ייחודו של המוסד הוא ביעילות ההליך ומינוי בורר מקצועי בכל תחום.

למידע נוסף בתחום זה