נשיא האיגוד בוועידת איגוד בתי המלון והתיירנות: אנו רוצים תיירות אחרת. תיירות שמשלבת את האותנטי והייחודי לישראל, המורשת, היצירה המקומית, תיירות ברמת הוצאה סבירה ואפשרית. כך נבנה תיירות פורחת שתתפוס מקום מרכזי בכלכלת ישראל.

ביום רביעי (23.11.22) התקיימה במתחם אקספו תל אביב ועידת איגוד בתי המלון והתיירנות תחת איגוד לשכות המסחר. איגוד בתי המלון והתיירנות התאגד רק לאחרונה והצטרף לאלפי עסקים שכבר חברים באיגוד לשכות המסחר. בוועידה הוענק פרס מפעל חיים לאיש העסקים והתיירות אהרון אמסלם, על היותו מחלוצי ענף התיירות בישראל ומעמודי התווך שתרמו לעידוד התיירות הנכנסת בישראל.

איגוד בתי המלון והתיירנות הינו איגוד שהוקם לפני כשנה תחת איגוד לשכות המסחר לאחר שחבריו פרשו מהתאחדות בתי המלון בשל אי שביעות רצונם מאי ייצוגם והתמקדות ההתאחדות ברשתות בתי המלון הגדולים והזנחת ייצוג בתי המלון הקטנים.

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר: "אנו רוצים תיירות אחרת. תיירות שמשלבת את האותנטי והייחודי לישראל, המורשת, היצירה המקומית, תיירות ברמת הוצאה סבירה ואפשרית. כך נבנה תיירות פורחת שתתפוס מקום מרכזי בכלכלת ישראל. איגוד בתי המלון והתיירנות יהיה שווה לכל עסק, איגוד מסוג חדש. אנחנו רוצים תיירות אחרת, ניצור כאן, במסגרת איגוד לשכות המסחר, תיירות שתשקף יותר את מדינת ישראל. כל תייר זר יכול להיות שגריר של רצון טוב של ישראל ויחד עם האיגוד החדש ניצור חווית תיירות עממית ואותנטית שתוביל לכך".

 

בין המשתתפים בוועידה היה גם ח"כ מטעם הליכוד, מר ניר ברקת, שנשא דברים ואמר: צריך חשיבה אחרת, צריך לחשוב מה יביא תיירים לישראל. בגליל והגולן יש תשתית תיירותית של נופים, אילת צריכה להיות עיר של כנסים ואטרקציות ויהודה ושומרון צריכה לפתח תיירות תנ״כית. לא צריך לשכנע אותי בפוטנציאל התיירות של ישראל, חייבים ויכולים להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה. האיגוד החדש יכול לראות בי שגריר שלכם.


עודד פורר, שר החקלאות, השתתף גם הוא בכנס הפתיחה: מרגיש שהייתי בחדר הלידה של האיגוד החדש. בתקופת הקורונה, עת נדרשו פיצויים לעסקים הרבים בענף, נוכחנו לדעת כי יש ניגודי עניינים בענף ולכן היה חשוב מאוד להקים את האיגוד הזה שייצג את בתי המלון הבינוניים והקטנים מול הרשתות הגדולות. הממשלה הבאה צריכה תוכנית להורדת הרגולציה בענף התיירות.

 

מי שפתח את הכנס היה אבי זנדברג, יו״ר איגוד בתי המלון והתיירנות: לאחר שנתיים של שמיים סגורים אנחנו ממשיכים להתמודד עם האתגרים לצמיחתו של הענף. כיום מדובר ב-2.6% מהתמ״ג ופדיון של 11 מיליארד שקל רק מעסקי בתי המלון. התיירות תמשיך לשמש כמוקד הסברה של ישראל.

 

משתתפים נוספים בוועידה היו ח״כ צחי הנגבי מהליכוד, מר דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות ומר אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. במהלך הוועידה נידונו שלל נושאים כשהמכנה המשותף לכולם הוא חדשנות.  בין שאר הנושאים, הנגשת עולם התיירות לאנשים עם מוגבלויות, שיפור חווית התייר, תיירות קהילתית, טרנדים קולינאריים, אטרקציות ועוד. הפאנל המרכזי בוועידה עסק במשבר הגדול שחווה ענף התיירות בעולם בתקופת הקורונה וכיצד ניתן לצאת ממנו לצמיחת הענף. 

 

ח"כ ניר ברקת, אמר: "צריך חשיבה אחרת, צריך לחשוב מה יביא תיירים לישראל. בגליל והגולן יש תשתית תיירותית של נופים, אילת צריכה להיות עיר של כנסים ואטרקציות ויהודה ושומרון צריכה לפתח תיירות תנ״כית. לא צריך לשכנע אותי בפוטנציאל התיירות של ישראל, חייבים ויכולים להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה. האיגוד החדש יכול לראות בי שגריר שלכם".


מר דני שחר
, מנכ"ל משרד התיירות הציג את יעדי המשרד להגדלת התיירות הנכנסת לישראל


מר אילן שוחט
, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. הציג למשתתפי הוועידה את פעולות המשרד לסיוע לעסקים בתחומי התיירנות.


ח״כ צחי הנגבי, כיבד בהשתתפותו את באי הוועידה במהלך הוועידה נידונו שלל נושאים כשהמכנה המשותף לכולם הוא חדשנות.


פרופ' אמיר שני ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן גוריון שהרצה על - הכשרת עובדים ומנהלים לענפי המלונאות והתיירות הגלובליים והדינמיים ו הענקת לגיטימציה ללימודי ניהול מלונאות ותיירות בהשכלה הגבוהה על ידי אינטלקטואליזציה של התחום.


פרופ' יניב פוריה,
דיקאן קמפוס אילת שהרצה בצורה מרתקת על הנגשת עולם התיירות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות,,קוגניטיביות ורגשיות וההתאמות שמלונאים והעוסקים בענפי התיירנות חייבים להתאים את השירותים לאוכלוסיה זו.


חלי יעקבס, 
מנכ"לית תאגיד התיירות של קיבוץ ניר דוד,יו"ר תאגידי התיירות של קיבוץ אורטל וקיבוץ צובה הרצתה על המגמות בפיתוח תיירות קהילתית ואחראית במרחב שיפור חווית התייר, תיירות קהילתית, טרנדים קולינאריים, אטרקציות ועוד.


מר פיני שני
, סמנכ"ל בכיר במשרד התיירות סקר את אמצעי משרד התיירות לשיפור חווית התייר כדי להגדיל את כניסות התיירות ולגרום להם לשוב לישראל. הפאנל המרכזי בוועידה עסק במשבר הגדול שחווה ענף התיירות בעולם בתקופת הקורונה וכיצד ניתן לצאת ממנו לצמיחת הענף.

הנחתה את הוועידה במקצועיות ובחינניות רבה – גב' פנינה שלו


הנושא בתקשורת

YNET

למידע נוסף בתחום זה