נשיא האיגוד בתגובה לתוכנית משרד האוצר להטלת מס גודש בגוש דן: "על האוצר למשוך מידית את הצעת מס הגודש שהוא עצמו הציע. הוא יערער יחסי עבודה, עלות נוספת של עסקים וכמובן יעלה משמעותית את יוקר המחיה".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לתוכנית משרד האוצר להטלת מס גודש בגוש דן: "על האוצר למשוך מידית את הצעת מס הגודש שהוא עצמו הציע. המס מבוסס על עקרונות יסוד מעוותים. הוא יערער יחסי עבודה, עלות נוספת של עסקים וכמובן יעלה משמעותית את יוקר המחיה".

משרד האוצר פרסם להערות הציבור את נקודות הציון למיקום השערים שבהם ייגבה תשלום מס הגודש בגוש דן, כשהמחיר המקסימלי לרכב פרטי נושק ל-40 ₪ ליום. איגוד לשכות המסחר מתנגד בתוקף לתוכנית המוצעת בכלל ולדרישה מתושבי העיר תל אביב בפרט.

את תוכנית מס הגודש על רכבים הנכנסים לעיר תל אביב יש לבטל מעיקרה ואפילו קודם דיון. לא יתכן שעל תושבי העיר ואנשי העסקים של העיר יוטל מס גודש על שום שהם נעים בתוך עירם. משהו מאד לקוי בתפיסה המאוד בסיסית של תוכנית המתאר של מס הגודש. אפשר על פי הגיון מסוים לדרוש ממי שנכנס מעיר אחרת אל העיר תל אביב מס גודש על שהוא מגביר צפיפות בהיכנסו לעיר בה אין הוא תושב ובה אין הוא משלם מסים עירוניים המממנים את פעילות העיר והתשתית הקיימת. אך אי אפשר לפגוע בזכות היסוד של תושב העיר תל אביב המשלם מסים כבדים כדי לממן את פעילות העיר לשלם מס נוסף על שום שהוא מרשה לעצמו לנע עם מכוניתו בתוך עירו שלו. זהו ניסיון שגוי הגורם עוול חמור לתושבי העיר כולם וכן לכלל בעלי העסקים תושבי העיר.

בחינת גובה מס הגודש המוצע מעלה שאין מדובר במס שולי חדש. מדובר במס שהוא במהותו עוולה המסתכם ב-600 ₪ עד 1,500 ₪ לחודש. זוהי תוספת עלות נכבדה לכל המגזר העסקי הפועל בעיר שכן מרבית בעלי העסקים אינם גרים במרחק הליכה ברגל ממקום עסקיהם. כמו כן חלק גדול מן העובדים יצטרכו לשאת בנטל מס חדש ומכביד מאוד. הם יצטרכו לצורך הגעה לעבודה מהשכונות שבתוך העיר לשלם מס חודשי גבוהה על כניסה למרכז העיר.

לין מוסיף: "עובדים שיאלצו לשלם מס גודש יתבעו החזר המס מן המעסיקים שכן שכרם ירד. לכל מעסיק מספר משמעותי של עובדות ועובדים ומדובר בסכומים מצטברים. להמחשת האבסורד בתוכנית המוצעת ניתן לראות כי באוצר הפרידו לצורך ביצועה את יפו מהעיר תל אביב. זוהי בוודאי לא הדרך הנכונה להיאבק ביוקר המחיה ובעלויות העולות. מוטב שממשלת ישראל ומשרד האוצר לא יעמידו את מס הגודש המוצע במבחן המשפט וראוי ליטול חזרה הצעה זו ולבחון מחדש קודם לכל את עקרונותיה ומגבלות המס".

 

הנושא התקשורת
ישראל היום | 14.11.22

למידע נוסף בתחום זה