משרד הכלכלה ולשכת המסחר מהדקים את שיתוף הפעולה. אגף בכיר למסחר ושירותים הוקם במשרד הכלכלה על מנת להעמיק את הקשר ולמנף את ההשפעה של הגוף הכלכלי שמייצג 69% מהתוצר העסקי בשנת 2021

ביום חמישי התקיים מפגש פריטטי ראשון של נשיאות לשכת המסחר ובכירי משרד הכלכלה בראשם נשיא לשכת המסחר אוריאל לין ומנכ"ל משרד הכלכלה ד"ר רון מלכא.

מר לין ציין את היחסים ההיסטוריים בין הלשכה למשרד הכלכלה ושיבח את שיתוף הפעולה עם צוות משרד הכלכלה: "דו שיח בין הלשכה למשרד הכלכלה חשוב מאוד למגזר העסקי. הלשכה מייצגת מעסיקים מתחומי המסחר והשירותים שמהווים 69% מהתוצר העסקי לשנת 2021. כמו כן, מכל המועסקים במגזר העסקי, 73% הם ממגזר המסחר והשירותים לעומת התעשייה שעומדת על 16%".

לין התייחס גם למאבק ביוקר המחיה וציין כי משרד האוצר מנהל מדיניות שגויה מול גל ההתייקרויות במשק. לין סיפר על מכתב שהעביר לפני שבועות רבים לראש הממשלה ושר האוצר בו הוא מציע שורה של צעדים שיסייעו למאבק ביוקר המחיה.

מנכ"ל משרד הכלכלה ד"ר מלכא בירך על המפגש ושיתוף הפעולה וציין כי משרד הכלכלה רואה עצמו כנציג המגזר העסקי מול שולחן הממשלה והוסיף: "נוכח העובדה שייצוג לשכת המסחר כיום לא היה מספק לענפי המחסר והשירותים ולכן הוקם אגף בכיר למסחר ושירותים במשרד הכלכלה בראשות יאיר אלבין".

במהלך הישיבה המשותפת עלו מספר נושאים על סדר היום שנדרשים לפתרון הצדדים ושעשויים לסייע להוריד את יוקר המחיה. הפחתת מיסי יבוא על הובלה ימית של מכולות, מעבר מכולות דרך נהר הירדן, הקלות רגולטוריות על יבוא תמרוקים מאיחוד האמירויות ומרוקו, עבודה מול הרשות להגנת הצרכן בעניין מכירה פרונטלית ומכירה מרחוק, חוק מוסר התשלומים בהקשר של משרד הבריאות ומספר סוגיות בחוקי העבודה הנוגעים לכלל החברים בלשכה.

נשיא הלשכה לין ומנכ"ל משרד הכלכלה מלכא סיכמו כי הוועדה תתכנס בתדירות גבוהה בשלב זה ולאחר מכן מפגש קבוע בכל רבעון. נייר מטה משותף ייצא בסיכום המפגשים.


בתמונה מימין: ד"ר רון מלכא, עו"ד אוריאל לין, מר אמיר שני
קרדיט צילום: ליאת מנדל

למידע נוסף בתחום זה