נשיא האיגוד: הונחו היסודות לשת"פ פעולה אזורי בין ארצות המזרח התיכון לבין ארצות הים התיכון

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הוזמן (6.4.22) לשאת דברים כאורח הכבוד בכנס השנתי של התאחדות העסקים הקפריסאית-ישראלית, שהתקיים בניקוסיה קפריסין.

לדבריו, "הענפים הכלכליים המעסיקים כיום באופן מיוחד את איחוד האמירויות, מרוקו וגם את קפריסין הם משותפים, והם כמובן חקלאות, אנרגיה חלופית, יצור מזון איכותי יותר, ושליטה ושימוש טובים יותר במים, בכלל זה התפלה וטיהור".

"יש שינוי אמתי במה שקורה היום במזרח התיכון וברבדים היסטוריים. אנו רואים התאגדות של ארצות ערביות כמו איחוד האמירויות, בחריין, ירדן, מצרים ומרוקו, שיש להן עניין בכינוס שלום ופיתוח כלכלות המדינות. לצד זה יש את ההסכם המשולש של ישראל עם קפריסין ויוון. שני גושים אלה יכולים לייצר שיתוף פעולה פורה בין המזרח התיכון לבין ארצות הים התיכון, כאשר הפנים מכוונות גם לאיחוד האירופי, דרך קפריסין שהיא חלק מהאיחוד האירופי."

הכנס עמד בסימן של 'ההזדמנויות העסקיות לחיזוק הכלכלות, בעקבות ההסכמים עליהם חתמה ישראל עם שכנותיה ממדינות ערב', ובהשתתפות נציגי ממשל בכירים מקפריסין וראשי המשק הקפריסאי. בכלל זה: שרת האנרגיה, המסחר והתעשייה MRS. NATASA PILIDOU, סגן השר למחקר, חדשנות ומדיניות דיגיטלית MR. KYRIACOS KOKKINOS, נשיא לשכת המסחר והתעשייה של קפריסין MR. CHRISTODOULOS E. ANGASTINIOTIS, נשיא איגוד היצרנים הקפריסאי MR. ANTONIS ANTONIOU, ונשיא התאחדות העסקים הקפריסאית-ישראלית, MR. CHRISTAKIS PAPAVASSILIOU . כמו כן השתתפו למעלה מ 120 נשות ואנשי עסקים קפריסאים.

מצ"ב ההודעה מלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה