נשיא איגוד לשכות המסחר תוקף את משרד הפנים על אישור הבקשות של הרשויות המקומיות להעלאות חריגות במס הארנונה

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, התייחס לנתונים האחרונים שפורסמו לפיהם אישר משרד הפנים 51 בקשות לאישורים חריגים למגזר העסקי (15 באופן מלא, 36 באופן חלקי) ועוד 13 בקשות לאישורים חריגים למגורים לשנת הכספים 2022.

משרד הפנים מנציח מציאות מעוותת של תיאבון לאישורים חריגים ומסייע לעלייה ביוקר המחייה. משרד הפנים צריך להפנים שתפקידו להגן על העסקים בישראל מפני הדחף לאו בר-כיבוש של חלק מהרשויות המקומיות לייקור בלתי פוסק של מס הארנונה.

לין מסביר כי "הציבור חייב להבין שמס ארנונה שמועלה מדי שנה איננו גזירת גורל. הציבור מקבל באדישות בלתי מובנת מנגנון פסול ומעוות של העלאות ארנונה בלתי פוסקות. אין מס שעלה בישראל בעשר השנים האחרונות כמו מס הארנונה. על העלאה של שקל או שניים במחיר הקוטג', יצאו כאן לרחובות, אבל כשהמדינה מכניסה מדי שנה את היד לכיס של כולנו ומגדילה את עול מס הארנונה על כולנו, מקבלים זאת בסוג של שוויון נפש בלתי מובן.

עוד הוסיף כי "מסיתים את הציבור כנגד המגזר העסקי, שהוא זה שיוצר כאן את מרבית מקומות העבודה ועל כתפיו נשענת כלכלת המדינה, אבל כשמדובר בהעלאות שיטתיות, מדי שנה, של תשלומים שהציבור משלם לרשויות המקומיות פלוס העלאות חריגות בגיבוי שרי הפנים והאוצר, לא שומעים את אותה הזעקה. הנה עוד הוכחה לכך שמי שמעלה את יוקר המחייה בישראל זו המדינה."

מצ"ב ההודעה המלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה