נשיא האיגוד: מדיניות משרד הבריאות בכללותה נועדה לכישלון; תהרוס עסקים מבלי שתהיה תרומת אמת למאבק בקורונה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר (1.11.2020) כי "דרך החשיבה של משרד הבריאות פסולה מיסודה. היא בסופו של דבר לא תקדם את המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ותעלה למשק במחיר אדיר".

 

"מסיבה זו," אומר לין, "מתקבלת החלטה אומללה הדוחה את פתיחת חנויות הרחוב למסחר – ללא שום הצדקה. איך אפשר, מצד אחד, לפתוח בתי כנסת, לבטל את הסגר ולאפשר לאנשים ביקורי בית ומגע חברתי עם חברים; ומצד שני לאסור עליהם להיכנס לחנות רחוב? באופן מיוחד בולטת שגיאתו של משרד הבריאות בכך שהוא דוחה את פתיחת חנויות הרחוב בשבוע ימים וגורם להרס מיותר של עסקים".

 

לדברי לין, "מדיניות משרד הבריאות מתבססת על שגיאות בסיסיות בכל דרך החשיבה: ראשית, אין שום קשר בין נתוני התחלואה הארציים ובין ההחלטה מה יש לפתוח, מתי ובאיזה קצב. ההחלטה מה כן צריך לפתוח חייבת להיקבע רק על פי שיקול מרכזי של רמת הסיכון במקטע מוגדר. אי אפשר לקבל החלטות אבסורדיות על בסיס נתוני תחלואה ארצית שאינם עומדים במבחן ההיגיון. ההחלטה לדחות את פתיחת חנויות הרחוב היא החלטה אומללה שאין לה שום הצדקה. אם ראש הממשלה מתייחס בהקשר זה לנתוני תחלואה ארציים – הוא שוגה. ברור כי בכניסה לחנות הרחוב יש שליטה על התנועה האנושית ואפשר לקבוע וגם לקיים תנאים מחמירים".

 

רצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה