נשיא האיגוד: כל התכניות הכלכליות המוצעות כיום לוקות בחסר, יש לבנות צעדים משלימים מעודדי צמיחה

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אמר (8.7.2020) כי "כל התכניות הכלכליות המוצעות כיום, לוקות בחסר. הן לא עוסקות בשאלה מה אפשר לעשות כדי לעודד צמיחה מואצת, מבלי הזרמה תקציבית. הזרמת כספים חשובה כדי לשפר את תזרים המזומנים וכדי לשמור על שלמות העסקים אך היא כשלעצמה אינה מייצרת מקומות עבודה."

 

לדבריו, "מעצבי התכניות הכלכליות אינם צריכים להתייעץ עם מומחים גדולים כדי לדעת מה לעשות. מצער מאד להיווכח שעדיין יש חוסר הבנה בסיסית בעיצוב התכניות הכלכליות. התכניות מתבססות בעיקרן על הזרמה תקציבית וחסר בהן צעדים משלימים לא תקציביים, שיכולים לתרום לצמיחת המשק. הזרמה תקציבית חשובה כמובן כדי להבטיח זכות קיום בכבוד לעצמאים ולשכירים, לצד שמירת על המגזר העסקי מפני התמוטטות באמצעות פיצוי על נזקים."

 

לין מדגיש, "בתוכניות הכלכליות חסרה התמקדות ביצירת מקומות עבודה, בדרך של תיעול כוח הקנייה במשק, הצריכה הפרטית והמוסדית, אל המגזר העסקי המקומי."

 

בנוסף, אמר לין כי יש לנקוט בצעדים נוספים שיעניקו תנופת צמיחה למגזר העסקי, כמו הפחתה מסיבית של נטל הרגולציה, שינויים בדיני עבודה ועוד. מעבר לכך, יש להקים בדחיפות צוותים מקצועיים שיתמקדו בהסבה ובהכשרה מקצועית כדי לתת תשובה לצורכי המשק וכן לבנות שורת מהלכים ליצירת מקומות עבודה חדשים.

 

מצ"ב הודעה מלאה

למידע נוסף בתחום זה