נאוי בלומנפלד | מנהלת המרכז למידע עסקי בלשכת המסחר | מאמרי דעה | 30/04/2018

מבקרים בתערוכה עסקית בחו"ל? הגיעו מוכנים ותרוויחו!

מדוע חשוב להשתתף בתערוכות בינלאומיות?

תערוכות וירידים בינלאומיים הם כלי שיווקי רב עוצמה. הם מאגדים יחד אלפי קונים ומוכרים בינלאומיים במקום אחד. ביקור בתערוכה בינלאומית מהווה במה מצוינת לחשיפת מוצרים חדשים ומפגש עם אנשי עסקים מאותו תחום. 

בפרק זמן קצר יחסית הנך מרוויח קבלת מידע תחרותי על מגוון רחב של מוצרים, ספקים והזדמנויות חדשות. זהו מקור מידע מעולה המאפשר לעקוב אחר המגמות והחידושים האחרונים בשוק ולקבל רעיונות חדשים לעסק שלך.

השתתפות בתערוכה מקנה אפשרות להשוות מחירים של מוצרים שונים וכן זהו מקום לקיים משא ומתן עם ספקים ולמהירי החלטה, אפילו לבצע הזמנה מספקים ואף לחתום על חוזים. מעבר ליצירת קשרים עסקיים חדשים, זוהי הזדמנות מצוינת לשמר את הקשר עם השותפים העסקיים הקיימים שלך, שתפגוש בתערוכה.

 

להלן 6 טיפים כדי להפוך את ביקור בתערוכה בינלאומית למוצלחת:

 

1. בחירת התערוכה הרלוונטית:

איתור התערוכה הנו שלב מקדים והכרחי לבחירת התערוכה. מבין התערוכות האפשריות ייבחרו אלה שתרומתן למימוש המטרות העסקיות שלך תהיה הגבוהה ביותר. תערוכה בינלאומית? תערוכה מקומית? תערוכות ממוקדות לנושאים ייחודיים? תלוי מה מחפשים. בתערוכה בינלאומית לדוגמא, ניתן למצוא מציגים מכל העולם ולא רק את המציגים המקומיים. לעומת זאת, תערוכה מקומית מתאימה יותר למי שמעוניין לחדור לשוק ספציפי או תערוכה ממוקדת המוכוונת למגוון מוצרים מסוים.

 

2. היכן ניתן לקבל מידע על תערוכות בחו"ל?

ישנם ארגונים כמו לשכת המסחר ת"א, אשר יכולים לספק מידע על  תערוכות בינלאומיות ומקומיות בעולם הכולל  פילוח לפי סוג המוצר, לפי נושא, תדירות, סוג התערוכה (מקומית, בינלאומית)  ואזור גיאוגרפי.

 

3. הזמנת טיסה מלון ורישום מראש:

לאחר איתור התערוכה הרלוונטית לתחום הפעילות שלך, יש לברר האם התערוכה הרלוונטית דורשת הרשמה מוקדמת, ועל כן יש לברר מהן הדרישות באתר מארגן התערוכה.

מומלץ לוודא הזמנת טיסה ומלון מראש. התערוכות בינלאומיות  מושכות קהל רב וככל שזמן התערוכה מתקרב יהיה קשה יותר למצוא טיסות נוחות או במחירים נוחים.

 

4. איתור מיקום ביתני המציגים המעניינים אתכם:

הגדר לעצמך יעדים עסקיים ברורים מראש, ע"י חיפוש המוצרים או השירותים שמעניינים אותך וחסוך לך בזבוז זמן יקר וכיתות רגליים. ישנן תערוכות ענק שמכילות מאות ביתני מציגים אשר מחולקים לקטגוריות רבות לכן, מומלץ לתכנן מראש באילו ביתני מציגים תבקרו. באתרי האינטרנט של מארגני התערוכות לרוב ניתן למצוא מידע מפורט וערוך היטב על התערוכה הקרובה ועל התערוכות הקודמות כמו: מפת מבנה התערוכה, מיקום ביתני המציגים, קטלוג המפרט את פרטי החברות המציגות, ועוד.

 

5. קביעת פגישות מראש:

מומלץ לקבוע מראש פגישות עם מציגים. לרובם יהיה לו"ז עמוס והם לא יצליחו להתפנות אליכם אלא אם קבעתם. לכן כדאי לפנות אליהם ישירות ולנסות ולקבוע עמם להיפגש אתכם בתערוכה.

ניתן להיערך מראש ולהשיג מידע על ספקים או לקוחות פוטנציאלים רלוונטיים, המציגים בתערוכה או שעשויים לבקר בה, במרכז למידע עסקי של ארגונים כמו לשכת המסחר ת"א והמרכז. מספר ואיכות הפגישות העסקיות שתצליח לקיים במהלך התערוכה, הנו מדד לביקור מוצלח.

 

6. כרטיסי ביקור וחומר שיווקי:

לא לשכוח להביא הרבה כרטיסי ביקור באנגלית וחומרים שווקים של החברה שלך, שתוכל לחלק בתערוכה. בתערוכות בינלאומיות תפגוש אנשי עסקים מכל העולם כשהשפה המשותפת לכולם היא אנגלית.

  

שימוש בידע זה יעשיר אתכם ויוסיף רבות ליעילות שלכם בתערוכות הבאות.

לשאלות והתייעצויות נוספות בתחום, תוכלו לפנות לנאוי בלומנפלד, מנהלת המרכז למידע עסקי בטלפון 03-5631103 או במייל navie@chamber.org.il

לקריאה על שירות התערוכות שלנו לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.