תומר קפלן | מנכ"ל Marketing geeks | מאמרי דעה | 14/03/2018

שיווק דיגיטלי – מה האופציות שלך?

לאור נתח השוק הגדול שתופס תחום השיווק הדיגיטלי והשאלות הרבות שצפות בנושא, להלן סקירה כללית על ערוצי השיווק המרכזיים:

Google

כאשר אנחנו מדברים על קידום דיגיטלי בגוגל צריך להפריד בין שני דברים: קידום אורגני וקידום ממומן, שגם הוא מתחלק לשני חלקים.

 

קידום אורגני:

קידום אורגני או בשמו הלועזי SEO הוא בעצם השיטה לקדם אתרים לראש תוצאות הדירוג במנועי החיפוש בתוצאות הלא ממומנות למילות מפתח רלוונטיות. הוא מתייחס לכל מנועי החיפוש אך גוגל הוא המנוע הגדול ביותר.

בקידום אורגני נרצה להעשיר את האתר בתוכן רלוונטי, לבנות אותו בצורה נכונה ולבנות אליו קישורים מאתרים אחרים שהם איכותיים ורלוונטיים. התהליך לוקח זמן (כמות הזמן תלויה בתחרותיות בשוק במילות המפתח הרלוונטיות) ויש צורך להמשיך ולבצע את השיטות על מנת להישאר בראש תוצאות החיפוש.

 

קידום ממומן:

כפי שאמרנו קידום ממומן מתחלק גם הוא למספר חלקים, לרשת החיפוש ורשת המדיה. ברשת החיפוש נציג מודעות ממומנות המותאמות למילות מפתח ספציפיות ואילו ברשת המדיה נפרסם באנרים באתרים שונים, Youtube, Gmail, אפליקציות וכו'.

הקידום הממומן הוא מהיר. ניתן להעלות קמפיין ולקבל כניסות וגולשים מהיום הראשון. הוא מדיד ובעל יכולות התאמה גבוהות במיוחד.

הפרסום הממומן ברשת החיפוש הוא בעצם הפרסום היחיד שתופס את המשתמש ברגע של כוונה, כלומר אם אנחנו לדוגמא מוכרים מחשבים, נוכל לפרסם לאנשים שחיפשו "קניית מחשב" או "מחשבים השוואת מחירים" שאלו ביטויים שאנחנו בטוחים שמעידים על כוונת קניה של מחשב.

 

Facebook

גם הקידום בפייסבוק מתחלק לשני חלקים: ניהול חברתי ופרסום בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק (ואינסטגרם) מתבצע על ידי הכנסת מודעות ממומנות במקומות שונים בפלטפורמה החל מניוז-פיד ועד לתיבת ההודעות. הפרסום הוא מיידי, מדיד ובעל יכולת התאמה גבוהה.

בניגוד לרשת החיפוש של גוגל בה אנחנו מוצאים אנשים ברגע הכוונה שלהם, כאן אנחנו מוצאים אנשים לפי התכונות שלהם. מכיוון שלפייסבוק יש מידע רב על משתמשיה אנחנו יכולים לבצע חיתוכי פרסום רבים כגון: מין, מצב משפחתי, מקום מגורים, תחומי עניין וכו'.

 

ניהול חברתי (social)

בניהול חברתי אנחנו מנהלים את הנכסים שלנו ברשתות החברתיות, בין אם זה דף Facebook, Instagram, Twitter או כל רשת חברתית אחרת שבה יש לנו ייצוג.

הניהול החברתי שונה מחברה לחברה אבל לרוב כולל עדכון הפרופילים, מענה ללקוחות שרושמים למותג ויצירה של פעולות שיגרמו למעורבות של קהל הלקוחות שלנו או קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

 

קידום תוכן

בשנים האחרונות שיטה זאת הולכת ותופסת תאוצה כאשר מובילות את השוק חברות כמו  outbrain ו Taboola. מדובר בקידום ממומן של תוכן מהאתר של המפרסם או תוכן שקשור אליו. אנו מפרסמים תוכן זה באתרי תוכן אחרים בצורת קישורים של "אם אהבת את הכתבה תאהב גם..." או "כתבות מרחבי הרשת" וכו'.

 

יחסי ציבור וקידום בעזרת מובילי דעה

את יחסי הציבור מעולם המדיה הישנה פשוט העתיקו לאונליין, ניתן להשיג כתבות במגזינים האינטרנטיים המקבילים למדיה הישנה. עם זאת, באונליין מובילי הדעה הם לא תמיד המגזינים. בעולם של עוקבים ולייקים ישנם ברשת מובילי דעה רבים בפלטפורמות שונות שיכולים לקדם את המוצר שלך.

 

שיווק בעזרת דיוור

אחת השיטות היעילות לשיווק, רשימות דיוור ממוקדות שיכולות להעביר מסר לקהל הקוראים שלהן עם רמת אמון גבוהה ומסר חד. לדוגמא, אם עסק שמוכר מחשבים יפתח הרשמה לרשימת תפוצה למבקרים באתר, יישלחו לקוראיהם חדשות בנושא מחשבים וטכנולוגיה וייווצר קשר בין הגולשים לבין חברת המחשבים.

 

"מרקטינג גיקס" הוקמה כדי לתת מענה לכל צרכי השיווק של חברות ועסקים אונליין. לדבריהם, "אנחנו מומחי שיווק באינטרנט ומאמינים שכל קמפיין מוצלח מתחיל בתכנון טוב, אנחנו מתכננים את האסטרטגיה יחד עם הלקוח ובעצם משמשים גם כיועצי שיווק בתחום שאליו אנחנו נכנסים".

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.