אורי מימון | מנכ"ל ובעלים של מ.ר.מ. מידע רכב ממוחשב בע"מ | מאמרי דעה | 03/12/2014

עולם חלקי הרכב

עולם הרכב הנו מהמורכבים ביותר בתעשיות הייצור בעולם. תעשיית ייצור הרכב עוברת בשנים האחרונות מהפך טכנולוגי עצום. שילוב מנועי חשמל, שבא לידי ביטוי ברכב היברידי ובהנעה חשמלית מלאה, מביא תנופה תעשייתית חדשה. רכבים ללא תיבות הילוכים, הישענות על מצברים והשאיפה להפחתת השימוש במנועי הבעירה הפנימית נמצאים במוקד השינוי. התעשייה מכוונת לעתיד של שימוש בהנעות חשמליות הניזונות ממקורות אנרגיה שונים – מצברים, כבלים, גנרטורים וכמובן, עם הפנים קדימה למימן.
תעשיית חלקי הרכב צריכה לספק ליצרני הרכב את הפתרונות. הטכנולוגיה האלקטרונית המחוללת מהפך גדול אצל כל יצרן רכב בעולם. מערכות חדשניות למניעת תאונות הופכות לנחלת הכלל, מרכבים מחלקי אלומיניום ופלסטיק וחיישנים אינסופיים – הכל מדבר עם הכל.

הרמה הנדרשת כיום מתעשיית חלקי הרכב גבוהה מאוד. בחלקים המקוריים אין בעיה של איכות, אך בתחום החלקים החליפיים יש לבדוק היטב את מקורו של החלק. בתעשיית היצור ה"אחר" (המוכר כ-"AfterMarket – AM") קיימים פערים עצומים בין מפעל אחד למשנהו. במרבית המפעלים הגדולים קיימת בקרת איכות גבוהה, אך קיימים מפעלים קטנים רבים המייצרים חלקים באיכות נמוכה. אחד הקריטריונים לבדיקת איכות החלק היא תקופת האחריות הניתנת על-ידי המפעל. כל מפעל המכבד את עצמו באיכות מוצר גבוהה לא יהסס לתת אחריות נרחבת לשימוש.

בעלויות החלקים לצרכן נוצרים פערים גדולים מאוד. למשל, השוואת מחיר מסנן שמן מנוע המיוצר על-ידי חברה אירופאית מובילה (חלק מקורי נמכר ב-125 ש"ח) למחיר יצרן תחליפי איכותי (37 ש"ח) או השוואת מחיר רפידות בלמים (מקורי נמכר ב-540 ש"ח מול חליפי הנמכר עבור 127 ש"ח) מעידה על פערים עצומים אלה.

כיום, עם החלת חוק רישוי הרכב החדש, באחריות המוסך המתקן להציע לבעל הרכב לפחות שתי חלופות לכל חלק. במצב זה יוכל בעל הרכב לקבל את ההחלטה ולשקול בחירה בין מחיר נמוך מחד, לאיכות החלק מאידך. תקופת האחריות הניתנת לחלק תהווה גורם משמעותי בהערכת איכות החלקים המוצעים ותקל על ההחלטה של בעל הרכב לגבי רכישתם.
 
פורסם ב- 30.12.14 בגלובס
למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.