רו"ח איציק יונה | מנכ"ל קבוצת יונאקו | מאמרי דעה | 24/05/2021

"ברית הממזרים" נחתם הסכם הסחר עם דרום קוריאה

עכשיו זה רשמי, הסכם סחר נחתם (12.5.21) בין דרום קוריאה לישראל, בהשתתפות שר הכלכלה, עמיר פרץ ועמיתתו הקוריאנית. הסכם הסחר מציב פלטפורמה להידוק שיתוף הפעולה העסקי בין המדינות.


קוריאה הדרומית קיבלה את עצמאותה בתום מלחמת העולם השנייה. כיום חיים במדינה כ- 51 מיליון תושבים בדמוקרטיה מלאה. הקוריאנים מחזיקים במספר תעשיות יצוא מובילות בתחומן: שבבים, רכב, מסכים שטוחים, מספנות ומוצרי אלקטרוניקה וטלפונים. בשנת 2020 היצוא הקוריאני הסתכם ב 512 מיליארד דולר והניב עודף מסחרי מוגדל של 45 מיליארד דולר, על אף השפעות הקורונה. יעדי היצוא העיקריים של קוריאה הם סין (25%), ארה"ב (15%) וייטנאם (10%), הונג- קונג ויפן.

יותר ממחצית היבוא מקוריאה לישראל הם כלי רכב. כ-30% נוספים הם מכשירי חשמל וטלפונים (נתוני 2019). שליש מהיצוא מישראל לקוריאה הם מכונות וציוד, מרביתם לתעשיית השבבים. כשליש הם ציוד רפואי ואופטי וכרבע - כימיקלים ומתכות.

את שנת 2020 סיימה קוריאה ככלכלה ה-10 בגודלה בעולם וזאת בזכות יכולת ייצור המוני שלהם המשלבת זריזות, יעילות תוך הקפדה על איכות והיצוא התעשייתי המניע את הכלכלה הקוריאנית. 

לקוריאנים ולנו הרבה מן המשותף, "אנחנו מדינה קטנה, מוקפת אויבים, בלי משאבי טבע וצריכים להילחם על קיומנו הכלכלי", מעידים הקוריאנים על עצמם. יש המכנים אותם "הצ'חצ'חים של המזרח" ומתכוונים בעצם ל"ישראלים של המזרח". אך הדמיון בנינו לא בהכרח יעזור לנו לעשות עסקים נטולי מהמורות. הקוריאנים משמרים את היתרון התחרותי שלהם באמצעות חדשנות קונבנציונאלית שלא עושה מהפיכות כמו זאת הישראלית, וכאן נפתח חלון ההזדמנויות עבורנו.


בתחום היצוא, הסכם הסחר יוריד את המכס ל-95% מפריטי היצוא הישראלים לקוריאה. שיעור המכס הקוריאני מגיע לרוב עד ל- 10%, כך שהפטור לא צפוי לשנות את חוקי המשחק. ליצואן הישראלי קוריאה מציגה הזדמנויות במגוון תחומים ותעשיות מתחומי הטכנולוגיה, הביומד, הביטחון ואפילו מוצרי צריכה. כמו כן, ההסכם ישפר את יכולתו של היצואן הישראלי מול מתחריו מאירופה ומארצות הברית, שכבר פועלים במסגרת הסכמי סחר עם קוריאה. 


בנוסף לכך, ביבוא לישראל יופחתו המכסים בהדרגה ויביאו לחיסכון מכס של כ-100 מיליון דולר, מחציתם במכסים על יבוא רכבים קוריאנים, כגון: יבואני Hyundai ו KIA. נשאר רק לקוות שהם יתחלקו בזכייה עם הגברת כהן מחדרה, ואתנו.
עצה ליזמים: אך אם תרצו לדעת באיזה מוצרים נשתמש עוד חמש שנים, מומלץ להסתכל במה הקוריאנים משתמשים כיום.

 

ההסכם יכנס לתוקפו עם אשרורו בשני בתי הפרלמנט, בתוך מספר חודשים.

****
כותב המאמר: איציק יונה הוא מנכ"ל קבוצת יונאקו המתמחה בסגירת עסקאות ובניה של עסקים בדרום קוריאה ועורך את הבלוג והפודקאסט: "הקוריאנים" – המדריך לעסקים ולאנשים בקוריאה
פרטים ליצירת קשר info@yonaco.com | 03-6998771 | אתר החברה

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.