אלעד צרפתי | סמנכ"ל ומנהל חטיבת מוצרים במובילאיי ישראל | טורי דעה | 27/12/2015

דיגיטל על גלגלים

לצערנו, בכל שנה נהרגים עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם בתאונות דרכים. למעשה, כלל ההרוגים בעולם מתאונות דרכים בכל יום גבוה הרבה יותר מכלל ההרוגים בשל התרסקות מטוסים, חרף העובדה כי התרסקות מטוס מקבלת ביטוי הרבה יותר נרחב בתקשורת.

הנהג הישראלי, המבלה זמן רב על הכביש מדי יום, נאלץ לקבל בכל נסיעה מאות החלטות ובתוך זמן קצר. לפעמים ההחלטות הללו עלולות להיות אף הרות אסון. על פי נתונים סטטיסטיים, 93% מתאונות הדרכים מתרחשות בשל הגורם האנושי. חוסר ריכוז, שימוש בטלפון נייד, אי שמירת מרחק, מהירות מופרזת או עייפות הם רק חלק מהגורמים שניתן למנות. תאונות הדרכים הפכו לעובדה מוגמרת שהתרגלנו להכיל; אך תאונות דרכים אינן גזרה משמים.

בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים מתבקשת מהפכה דיגיטלית גדולה בתחום הרכב. במשך שנים רבות התבשרנו על כך שהנה זה כבר כאן, הרכבים שלנו ייסעו לבד, יאספו את הילדים, יבצעו את מטלות הבית ובסופו של יום גם ייקחו את עצמם לשטיפה. לא ירחק היום בו לא יהיה צורך בנהגים. כבר היום ישנן יצרניות רכב, כמו טסלה החשמלית, המשווקות רכבים מסחריים בהם ניתן לנהוג ללא מעורבות הנהג לפרקי זמן ארוכים.

אך מעל הנוחות ניצבת בפנינו המטרה החשובה ביותר: עולם נהיגה חכם ובטוח ללא תאונות. מובילאיי הישראלית מספקת פתרון לנהיגה בטוחה של טכנולוגיית ראייה ממוחשבת מהפכנית לתעשיית הרכב, וכיום כבר כ-90% מיצרני הרכב מתקינים אותה עוד בתהליך הייצור.

מעבר לחוויית הנהיגה החדשנית, באמצעות טכנולוגיית הראייה הממוחשבת נוכל להימנע ממרבית התאונות ולצמצם את הנזקים באופן משמעותי. בעתיד הלא רחוק נקרא עיתונים תוך כדי נהיגה, ובעיתונים האלה אנו מייחלים כי לא תהיינה יותר כתבות על תאונות דרכים.

 

פורסם בגלובס ב- 27.12.15

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.