עוזי יצחקי | מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים | טורי דעה | 21/12/2015

מרכזיות ענף הרכב והתחבורה בישראל

בעשור האחרון הפכה התחבורה למרכיב מרכזי ביותר בחיינו, המשפיע על כל החלטה, קטנה כגדולה: האם לנסוע לעבודה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית? האם לחיות בישוב כפרי ולהתמודד עם עומסי התנועה בכניסה למטרופולינים או לגור בעיר ולסבול מבעיות חניה? האם להעדיף כלי רכב דו גלגלי או מכונית?

משרד התחבורה בראשותו של השר ישראל כ"ץ, אשר מכהן בתפקיד, זו הקדנציה השלישית ברציפות, ממשיך להוביל מהפכת פיתוח תשתיות ביבשה, בנמלים ובתעופה, מאיץ הקמתן של מערכות להסעת המונים, משפר את רמת התחבורה הציבורית ומקדם רפורמות שתכליתן שיפור השירות והפחתת יוקר המחייה בתחומים השונים.

 

מערכת תחבורה מתפקדת, המורכבת ממספר גורמים, תשתיות פיזיות, אמצעי תחבורה ומשתמשי הדרך למיניהם, נדרשת לכללים ותקנים המסדירים את התנהלותה ולאמצעי פיקוח ואכיפה המבטיחים את יישומם. קשה לתאר את המודרניזציה ללא רכב מנועי. ניהול תחום הרכב דורש שיקול דעת, אחריות, מקצועיות, ראייה כוללת ורב תחומית והתאמה מתמדת להתפתחויות הטכנולוגיות.

תעשיית הרכב היא ענף תחרותי ודינאמי, המחייב גם את משרד התחבורה בישראל להתמקצעות, לערנות ולתגובה מהירה, במטרה לספק מענה לעלייה במספר כלי הרכב וברמת התחכום. בשנים האחרונות התאים אגף הרכב את תוכניות ההכשרה לבעלי מקצועות בענף, הסדיר את התקנים והדרישות הישראליות בתחום המנוע, הבטיחות, המידע והתקשורת.

תחום מרכזי בפעילות עוסק בהפחתת זיהום האוויר תוך מעבר לחלופות הנעה בגז, בחשמול ועידוד רכישת "כלי רכב ירוקים", שיפור איכות הדלקים וביצוע בדיקות זיהום אוויר מחמירות במבחן הרישוי השנתי. משרד התחבורה אף מוביל את העבודה הממשלתית לפיתוח הרכב האוטונומי שיאפשר תנועה ללא התערבות נהג ולהסדרת תנועתם של הכלים החשמליים (אופניים וקורקינט).

אין ספק כי גם בשנים הבאות ימשיך ענף הרכב והתחבורה להוות תחום מרכזי ומשפיע בכלכלה ובמשק הישראלי.

 

המאמר פורסם בגלובס ביום ה- 17.12.15

 

 

 

 

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.