מסלולי פיצויים לעסקים מלחמת 'חרבות ברזל'

אפשרות להגיש בקשה לקבלת פיצויים לחודשים נובמבר-דצמבר 2023 למסלול הכלל ארצי, תתאפשר החל מתאריך: 15.1.2024.

המערכת נותנת מענה ל-3 קבוצות אוכלוסייה, לפי מיקום העסק:

  • לעסקים בכל הארץ ניתנת אפשרות להגיש בקשה במסלול "הוצאה מזכה", בהתאם למתווה שאושר על ידי מליאת הכנסת ב-9.11.2023.
  • לעסקים הממוקמים ביישובים שהוגדרו בתקנות שאושרו על ידי ועדת הכספים ב-15.11.2023 ניתנת האפשרות לבחור בין 3 מסלולים ירוקים המציעים פיצוי מוגדל לבין מסלול "הוצאה מזכה".
  • לעסקים הממוקמים ביישובי ספר, לפי הגדרתם בחוק מס רכוש וקרן הפיצויים, ניתנת האפשרות לבחור בין מסלול אדום המאפשר קבלת פיצוי מלא לשאר המסלולים.


להלן עיקרי המסלולים:

מסלול פיצויים לכלל הארץ

  • מסלול ירוק - מסלול "הוצאה מזכה" (מסלול המשכיות) פיצויים לכלל העסקים בארץ: מסלול זה תקף לחודשים אוקטובר-נובמבר 2023 ובו יפוצו עסקים שמחזור הפעילות שלהם הוא 12 אלף ש״ח עד 400 מיליון ש״ח וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2023.

    להגשת תביעה במסלול זה – לחצו כאן.

מסלול פיצוי לאזור המיוחד

  • מסלול ירוק - שכר: במסלול זה יפוצו עסקים ביישובים הכלולים ברשימה שבתקנות (אזור מיוחד - הרשימה מופיעה בלינק המצ"ב) בסכום קצוב של 520 ₪ ליום, בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בתקופה שבין ה-7 ל-31 באוקטובר 2023 , מסיבות שצוינו בתקנות, לרבות משום שפונה מביתו בהחלטת ממשלה.

    להגשת תביעה במסלול זה – לחצו כאן.

  • מסלול ירוק - מחזורים: במסלול זה יפוצו עסקים ביישובים הכלולים ברשימה שבתקנות
    (אזור מיוחד - הרשימה מופיעה בלינק המצ"ב), בהתאם לירידת המחזורים באוקטובר 2023 לעומת התקופה המקבילה ב-2022, עד תקרת פיצוי של 2,500,000 ₪ למפוצה.

    להגשת תביעה במסלול זה – לחצו כאן.

  • מסלול חקלאות - עבור חקלאים בטווח של עד 20 ק"מ מגבול רצועת עזה נקבע מסלול הדומה במהותו למסלול יישובי ספר. עבור חקלאים בטווח של 20 – 40 ק"מ מגבול רצועת עזה נקבע מסלול המבוסס על אובדן תפוקה לעובד בחודש אוקטובר 2023. במסלול זה יש תקרה של 3 מיליון ₪ למפוצה.

    להגשת תביעה במסלול זה – לחצו כאן.

  • מסלול אדום – 0-7 ק"מ מרצועת עזה ו-0.9 ק"מ מגבול הצפון: מסלול זה מאפשר לעסקים ביישובי ספר לקבל פיצוי מלא בגין אובדן הכנסה או הפסד שנגרם להם כתוצאה מנזקי מלחמה או פעולות איבה, בכפוף לעמידה בכל התנאים והדרישות המפורטות בחוק, בתקנות ובפסיקה. עסקים העומדים בקריטריונים למסלול זה, זכאים להגיש תביעות גם למסלולים הירוקים.

    כדי להקל על עסקים במסלול זה, פתחה רשות המיסים את האפשרות לבקש מקדמה על חשבון הפיצוי, בגין מלחמת חרבות ברזל, בגובה של 70% מהמחזור המדווח וזאת עוד טרם הגשת תביעה.

    לצפייה בהסכת בנושא המסלול האדום – לחצו כאן

    לבקשת מקדמה - לחצו כאן

    להגשת תביעה במסלול זה – לחצו כאן.


לצפייה ברשימת יישובי הספר (מסלול אדום) – ראו נספח בקובץ הוראת ביצוע מטה.

על מנת להבין לעומק את האופציות השונות עבור העסק מומלץ לקרוא את הוראות הביצוע המצ"ב:

  1. הוראת ביצוע לפיצויים בכלל הארץ
  2. הוראת ביצוע באזור המיוחד : פיצויים בשל נזק עקיף לניזוק שעסקו באזור המיוחד לתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 עד יום 31 באוקטובר 2023 מלחמת "חרבות ברזל".


לפרטים נוספים ניתן לפנות לאגף כלכלה בטל': 03-5631010, או דרך המייל לכתובת: Israelam@chamber.org.il ,liran@chamber.org.il

 

למידע נוסף בתחום זה