נשיא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר: דחיית תשלום מע"מ בעשרה ימים לא פותרת את בעיות המגזר העסקי

על רקע הפרסום מטעם רשות המסים בדבר דחייה ב-10 ימים של המועד לדיווח ותשלום מס ערך מוסף, מ-16 במרץ עד 26 במרץ , פנה היום עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר אל שר האוצר, משה כחלון , וכתב כי "אני יכול להבין את הרצון לשמור על הכנסות המדינה אבל מהלך זה הוא מעט מדי ואינו פותר את בעיות האמת של המגזר העסקי נוכח המציאות בה אנו חיים היום."

 

"הבעיה המרכזית והמידית של הרבה עסקים לאחר חודשיים שאנו חיים בצל הקורונה,  היא תזרים המזומנים.  מחזור העסקים ירד וההכנסות ירדו דרסטית. המטרה המידית והראשונה צריכה להיות להקל על תזרים המזומנים.  וזה צריך להיעשות גם בדחיית תשלום מקדמות וניכויים במקור למס הכנסה לעסקים בקשיים.  ויש נתוני אמת,  ירידה במחזור העסקים על פי נתוני הדיווח למס ערך מוסף.  כל מי שמחזור העסקים שלו ירד למעלה מ-25%,  מוצדק כי כבר היום תינתן לו דחייה של 3 חודשים לפחות בתשלומים אותם הוא חייב להעביר לקופת האוצר. עוד ציין לין כי "היום חייב להיות שיתוף פעולה מלא של המגזר העסקי ואפילו חלק מהאוכלוסייה בהתמודדות עם הבעיות של המגזר העסקי וציבור העובדים.  המגזר הציבורי חייב לחסוך בהוצאות  כמו תשלומי פנסיה כפולות וגבוהות, חריגות שכר והוצאות מיותרות אחרות.  כך,  ניצור משאבים כדי לשמר את המגזר העסקי.

 

"חלק מהאוכלוסייה שלנו חייב להבין שעליהם לוותר על הפטור ממע"מ ביבוא אישי.  כשם שהם משלמים את מלוא המע"מ על כל רכישת מוצר או שירות בישראל,  עליהם גם לשלם מע"מ ביבוא אישי.  לא ייתכן שממשלה במצב כיום תמשיך להנהיג מדיניות על פיה אנו מפלים לרעה את המגזר העסקי שלנו – וזה אומר כל מי שמייצר או מוכר מוצרי צריכה - לעומת ספקי חוץ. אי אפשר גם לרצות להגן על עסקים קטנים וגם להמשיך ולהעמיד אותם בתנאי תחרות בלתי שווים עם ספקי חוץ."

 

עוד הדגיש לין כי כדי שעסקים יוכלו להתמודד עם בעיית תזרים המזומנים יש גם צורך בהתאמה מהירה של מבנה כוח האדם לרמת הפעילות העסקית. על משרד העבודה לשקול , על פי הצורך, הוצאת תקנות שעת חירום כדי לאפשר, לתקופה של חצי שנה, התאמה מהירה של מבנה כוח האדם לרמת הפעילות העסקית על פי שיקול המעסיק וללא הליכים נוספים

מצ"ב מכתב פניה לעיונכם

למידע נוסף בתחום זה