הכרה באישורי תקן ביבוא ממעבדת UL

להלן הודעה שפורסמה לאחרונה על ידי מכון התקנים הישראלי: "מכון התקנים הישראלי פועל בתקופה האחרונה להקל על תהליכי היבוא, היצוא ועשיית עסקים. כחלק מתהליך זה, חתם השבוע מכון התקנים על הסכם הכרה הדדית עם מעבדת UL, מהמעבדות הגדולות בעולם, הפועלת במספר רב של מדינות.

במסגרת ההסכם זה, מכון התקנים הישראלי ומעבדת UL יכירו הדדית בבדיקות התאמה לתקנים, וישתפו פעולה בפיתוח נושאים עתידיים על מנת לסייע ליבואנים וליצואנים בהסרת חסמים מסחריים והקלה בעשיית עסקים.

יישומו של ההסכם יקצר עבור יבואנים ויצואנים את תהליך קבלת אישורי בטיחות עבור מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (טלוויזיות, מוצרי אודיו ווידאו, מכונות כביסה, מקררים, מדיחי כלים, קומקומים, טוסטרים ועוד), מוצרי תקשורת, מוצרים רפואיים וצעצועים. קיצור התהליך יהיה על סמך אישורי UL ביבוא ועל סמך אישורי מכון התקנים הישראלי ביצוא.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "במסגרת ההסכם עם UL מכון התקנים יצבור יידע וניסיון בתחומים חדשים וזאת, כדי לסייע לתעשייה בארץ. ההסכם ימנע כפילות בביצוע בדיקות של מוצרים מיובאים. בנוסף, הוסכם על הרחבת שיתוף פעולה עתידי בתחומי אש, בטחון ועוד".

"אנו מקווים כי כבר בעתיד הקרוב נחתום על הסכמים דומים נוספים שיסייעו בהסרת חסמים מסחריים והקלה בעסקים" הוסיף גולדשטין.

אודות UL:
UL הינו ארגון בין לאומי שבסיסו בארה"ב. הוא נוסד ב 1894 ופרוס על פני הגלובוס ב – 46 מדינות. עד לפני כ-10 שנים UL היה הגוף הבלעדי בארה"ב שאישר מוצרים חשמליים. עד היום הוא נחשב כגוף המוביל בתחום בארצות הברית ואישוריו מתקבלים בעולם ללא עוררין."

למידע נוסף בתחום זה