משרד הכלכלה מפרסם לביקורת ציבורית הצעת תיקון לפקודת היבוא והיצוא שצפויה להקל מאד על הליכי היבוא של מוצרים שחל עליהם תקן רשמי

בהמשך למסמך ה RIA שפורסם בחודש שעבר, משרד הכלכלה מפרסם כעת לביקורת ציבורית הצעה לתקן את פקודת היבוא והיצוא באופן שמטמיע את השינוי שנבחר במסגרת עבודה ה RIA כחלופה העדיפה.

עיקרו של השינוי, רפורמה משמעותית בהליך הפיקוח על היבוא, כאשר ביבוא מוצרים שחלים עליהם תקנים בקבוצת יבוא 2, 3 ובמסלול קסיס (שאינם בקבוצת יבוא 1) לא יידרש עוד להגיש בקשות למכון התקנים או למעבדות מוכרות, אלא ישירות להגיש הצהרה למכס, כאשר בהליך של הגשת ההצהרה למכס יתבצע הליך של הערכת סיכונים וחלק מהמשלוחים יידרשו לבקרה של עמידת המוצר בדרישות התקינה או של עמידה בדרישות תיק המוצר. חשוב להבהיר שהרפורמה הזו לפי הנוסח המוצע, אינה משנה את הדרישות המהותיות, אלא רק מקלה בפרוצדורה - חוסכת את הזמן והעלויות הנוספות הכרוכות בהזנת הבקשות למכון או למעבדות הבדיקה, את עלות הטיפול שגובות על כך המעבדות ואת הזמן עד לקבל האישור מאותן המעבדות.

קישור לפרסום באתר התזכירים, שם ניתן להיכנס גם לקישורים לנוסח התיקון המוצע, כולל דברי הסבר, למסמך ה- RIA ולנוסח משולב שממחיש את התיקון המוצע.

ניתן להעביר הערות ישירות דרך אתר התזכירים עד ה- 20.7.2023 או להעביר התייחסויות אלינו לכל המאוחר עד ה 18.7.23 בשעה 10:00 ונבחן אפשרות לשלב אותן בהתייחסות שתשלח מטעם הלשכה.

למידע נוסף בתחום זה