פורסם להערות טיוטת צו לתיקון התוספת השלישית - להרחבת השימוש במסלול התאמה לתקינה בינ"ל (קסיס)

בהמשך לפעילות שלנו מול משרד הכלכלה לפישוט הליכי היבוא, משרד הכלכלה פרסם טיוטת צו לביקורת ציבורית שעיקרו הסרה של דרישות נצילות אנרגטית מהתוספת השלישית ביחס לשורה ארוכה של מוצרים (דרישות אנרגיה נדרשות בנפרד על ידי משרד האנרגיה למגוון מוצרים) והשמת תקנים שונים מהתוספת השלישית כך שניתן יהיה לבצע יבוא שלהם במסלול התאמה לתקינה בינ"ל.

הצו כאמור רלוונטי למגוון מאד רחב של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכל לתקנים הבאים:

597 - צמר גפן סופג, 997 - אגדים לשימוש רפואי, 867 -תרמומטרים רפואיים העשויים כספית בזכוכית, 4501 - מכלים חד-פעמיים לאיסוף פריטים רפואיים חדים המשמשים באזורי טיפול רפואי.

קישור לפרסום באתר התזכירים - ניתן להגיב לכך באתר התזכירים הממשלתי עד ליום 23.7.23

ראו להלן את התקציר שפרסמו במשרד הכלכלה:

תקציר:

לצו הנוכחי שתי מטרות.

א. במקביל לפרסום אכרזה, המסירה בתקנים שונים את הרשמיות מדרישות עמידה בהוראות לעניין נצילות אנרגטית. הצו הנוכחי מתקן את הוראות התוספת השלישית שמונעות יבוא מצרכים על יסוד תקינה בינלאומית המאומצת בתקן רשמי, כאשר טעם המניעה היה חובת עמידה בדרישות לעניין נצילות אנרגטית שהרשמיות הוסרה מהן.

ב. הצו מסיר מהתוספת השלישית חמישה תקנים או חלקים מהם, שאין הצדקה עניינית להשאירם בתוספת: ראשית, מוסרים מהתוספת השלישית חלק מהמצרכים שעליהם חל ת"י 990 חלק 1 – סוללות ראשוניות: כללי, כך שניתן יהיה לייבא על סמך התקן הבין-לאומי שאומץ במסגרתו סוגים מסוימים של סוללות. זאת, שכן בבחינה חוזרת של סוללות אלה נמצא כי אין הצדקה עניינית להכללתן בתוספת השלישית. שנית, מוסרים מהתוספת השלישית ת"י 597, ת"י 997, ת"י 867 ות"י 4501. תקנים אלה הוחלפו, והתקנים המחליפים מתאימים למסלול של ייבוא על סמך תקינה בין-לאומית באופן מלא או חלקי.

 

למידע נוסף בתחום זה