פורסם ברשומות הצו בחתימת שרת הכלכלה המבטל רשמיות של שורה ארוכה של תקני מזון

במסגרת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדינות הכלכלית לשנות התקציב 2021-2022), התשפ"ב 2021 נקבע כי שרת הכלכלה תכריז על ביטול הרשמיות של תקני המזון למעט ת"י 1145 ולמעט תקן, או חלק ממנו, שהמנכ"ל של משרד הבריאות, באישור הוועדה לבחינת תקני המזון, הודיע כי אין לבטל את רשמיותם.

בהתאם להמלצות הוועדה, חתמה כעת שרת הכלכלה והתעשייה חתמה על צו ביטול הרשמיות של כ-100 תקנים, על פי הפירוט: 61 תקנים בתחום המזון שיכנסו לתוקף ב1.1.2023 ועוד כ-37 תקנים אשר הרשמיות שלהם תבוטל באופן מדורג.

התהליך מתבצע במסגרת הרפורמה במוצרי מזון בישראל, אשר תאפשר ייבוא מוצרים וייצור של מוצרי מזון שונים ללא דרישות ייחודיות לישראל, וכפועל יוצא מכך תפחית את יוקר המחיה.

בצו זה מאמצת השרה למעשה את מסקנות הוועדה לבחינת תקני המזון, בראשות משרד ראש הממשלה, אשר בחנה בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר והמשפטים, את תקני המזון והמליצה להותיר תקינה ייחודית אך ורק במקרים בהם התקנים הכרחיים לשמירה על בריאות הציבור.

ביטול רשמיות התקנים בתחום המזון יחד עם השלמת אימוץ הרגולציה האירופאית, משווים את הסטנדרטים בישראל לנהוג בשווקים בינלאומיים, אשר יובילו להרחבת מגוון סוגי המזונות, להקלות ולפישוט בהליכי יבוא מזון וכתוצאה מכך להגברת התחרות בתחום.

  • לעיון בצו המלא כפי שפורסם ברשומות (קובץ מס' 10397)- לחצו כאן
  • עדכון מיום 21.2.23: ביום 19.2.23 פורסם בקובץ תקנות מס' 10568 המתקן טעות שנפלה בפרסום הקודם. משמעות התיקון היא הסרת רשמיות מלאה ומידית מהתקנים הבאים: ת"י 909 – קפה נמס ות"י 1103 – קפה קלוי. לעיון בתיקון המלא- לחצו כאן
  • להודעת הדוברות באתר משרד הכלכלה- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה