אדוה רוגלין | מנהלת סחר במחלקה למסחר בינלאומי בשגרירות הבריטית בישראל | סחר בינלאומי | מאמרים | 08/05/2018

חדש בענף הבנייה: תחום בקרת מבנים

מנהל התכנון מקדם בשנים האחרונות תחום מקצועי חדש בענף הבנייה – בקרת מבנים. לאחר ההחלטה שהתקבלה בכנסת להקים מכוני בקרה שיפקחו על ההיבטים של של תֶכֶן הבנייה, מקיים מנהל התכנון קורסים להסמכת בקרי תכן וביצוע בבנייה.

הקורס נעשה בשיתוף המכון הבריטי המלכותי להכשרת בקרים מוסמכים (Royal Institution of Chartered Surveyors)  ומיועד למהנדסים, ארכיטקטים ובעלי מקצוע נוספים בתחום הבנייה שמעוניינים בהסבה שתאפשר להם לשמש כבקרי תכן וביצוע במכוני הבקרה החדשים.

ד"ר אסנת רוזן קרמר, מנהלת האגף לפיתוח הליכי רישוי הבנייה ואחראית על תכנית הכשרת בקרי הבנייה במנהל התכנון, מספרת כי הקורס החל כבר ב-2012 ומאז הושלמו 9 מחזורים במהלכם הוכשרו למעלה מ-300 בקרים ובקריות. נכון להיום הקורס מתקיים במימון מלא של המדינה ונמשך כ-10 חודשים.

מנהל התכנון שואף להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה אף יותר על ידי שילוב הקורס כהכשרה מקצועית תחת מטריה אקדמית של אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בישראל.

מארק פאוול, מנהל בכיר ב-RICS הגיע לארץ באפריל האחרון ונכח באירוע הענקת התעודות למסיימי הקורס שנערך במעון השגריר הבריטי דיוויד קוורי ואורגן על ידי המחלקה המסחרית של השגרירות.

הוא ציין כי "ישראל היא שוק ייחודי עבור RICS. המכון פעיל בעיקר במדינות מתפתחות במזרח אסיה ואפריקה, וישראל היא יוצאת דופן מהבחינה הזו"

"במשך כמעט 150 שנים המטרה של RICS הייתה לקדם ולאכוף סטנדרטים בתחום המקרקעין, הרכוש והסביבה הבנויה, ולקדם את המקצוע לטובת הכלל.

RICS מחויבת לקביעה ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום המצוינות והיושרה, לעבודה וייעוץ ללא משוא פנים עבור עסקים וממשלות בכל רחבי העולם. ל-RICS יש מעל ל-118,000 חברים מוסמכים בכל העולם, ומעל ל-80,000 חניכים ומתמחים בכמעט 150 מדינות בעולם.  חברי RICS נבחנים כנגד יכולות מוגדרות. לצורך הסמכתם הם נדרשים להפגין את המקצועיות והאתיקה שלהם, לדאוג לשימור כשירות ולהתפתחות מקצועית מתמדת."

אסנת הוסיפה כי הם מקווים שתיקוני החקיקה החדשה בתחום התכנון והבנייה והקמת מכוני הבקרה, אכן יצליחו להוביל לרפורמה ביישום הליכי התיכנון, הרישוי והבנייה בישראל. עבודת מכוני הבקרה, תסייע בהשגת רמת הוודאות הנדרשת בתחום הבנייה באופן חכם ויעיל.

 

המחזור ה-12 של הקורס צפוי להיפתח ב-27/6/2018. למידע נוסף על הקורס והגשת מועמדות לחצו כאן

 

בתמונה: ד"ר אסנת רוזן קרמר מנהלת האגף לפיתוח הליכי רישוי הבנייה ואחראית על תכנית הכשרת בקרי הבנייה במנהל התכנון ומארק פאוול, דירקטור לפיתוח מוצר ב-RICS בטקס הענקת תעודות לבוגרי המחזור התשיעי של הקורס במעון השגריר הבריטי באפריל 2018

למידע נוסף בתחום זה