איפה כדאי לכם לעשות עסקים? ההזדמנויות העסקיות לשנת 2022

מגפת הקורונה התפשטה בקצב מסחרר וגרמה למדינות העולם לנקוט בצעדים לבלימת קצב ההדבקה ושמירה על חיי התושבים: סגרים, הגבלת פעילות המשק וסגירת השערים. כתוצאה מכך, חברות וארגונים רבים בארץ ובעולם נאלצו להתרגל לשגרת עבודה מרחוק, כוח אדם מצומצם, תפוקה מצומצמת, והנחיות שמשתנות בהתאם לתחלואה. אך הסכמי סחר שנוצרו בצל הקורונה, עם מדינות כמו פנמה, בריטניה, קולומביה, מרוקו, איחוד האמירויות - יצרו שפע הזדמנויות עבור חברות ומשקיעים רבים.

הסכמים אלו היו רק ההתחלה. אלו המדינות בהן חברות יבוא ויצוא ישראליות יכולות לאתר קהלי יעד פוטנציאלים, לחדור לשוק המקומי, לקיים קשרי מסחר ועסקים, לעודד צמיחה והתחדשות, להתפתח ולהגדיל רווחים.

יוון
מדינת האיים היא מדינת רווחה שרב כלכלתה נשענת על ענפי התיירות והספנות. אך בתקופה האחרונה ניכר כי שוק המזון היווני נמצא בעלייה. היוונים ידועים במטבח העשיר והייחודי שלהם, המבוסס על גידולים מקומיים שחלקם ייחודיים לכל אי במדינה, וכוללין: יוגורטים, דגים, שמן זית, דגנים ופיסטוקים. שוק המזון היווני מעוניין להתרחב, ובין היתר - להגביר את הנוכחות בשוק הישראלי.

לשם כך חברות מזון יווניות מחפשות אחר שיתופי פעולה עם חברות, עסקים, משווקים וספקים בינלאומיים. זו הזדמנות עבור חברות ועסקים ישראלים בתחום יבוא המזון להרים את הכפפה ולהשתלב בתעשייה שהולכת ומתפתחת. מה גם שציבור הצרכנים הישראלי אוהב את המטבח היווני, אהבה המתבטאת בסדרת מסעדות קונספט שפרוסות ברחבי הארץ, וכן מוצרים במרכולים השונים שמציעים טעימה מיוון (צזיקי, דגים), מה שטומן בחובו פוטנציאל גדול להצלחה.

סין
מאז שהחלה במדיניות הסחר החופשי בסוף שנות ה-70, הפכה סין להיות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. סין משווקת לעולם תוצרים חקלאיים, טקסטיל, מוצרי אלקטרוניקה ועוד, כאשר. אחת השאיפות הגדולות של סין היא לפתוח מחדש את דרך המשי העתיקה, בגרסה מודרנית: ליצור מערכת מהירה ופשוטה לשינוע סחורות לחלקים רבים ברחבי העולם.

בהתאם לזאת, סין מקיימת שיתופי פעולה עם ישראל ולוקחת חלק בפרויקטי תשתיות מקומיים כיוון שמזהה את הפוטנציאל הקיים בישראל כמעצמה של חדשנות. כעת יצרניות סיניות למוצרי תאורה בתעשיית הרכב ולציוד בקרת איכות מחפשים שותפים עסקיים בישראל. זו הזדמנות של חברות הייטק, יזמים, ומשקיעים שמתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לרקום קשרי מסחר איכותיים, לקדם את תוצריהם ולעלות על הגל להצלחה.

מרוקו
מרוקו היא יצרנית הפוספטים השלישית בגודלה בעולם, התעשייה המרוקאית נשענת על משאב זה אך במידה רבה גם על טקסטיל - מרוקו היא אחת מיצואניות הטקסטיל הגדולות בעולם, הספקית הקבועה של האיחוד האירופי. יתר על כן, כלכלתה נשענת על תיירות, חקלאות, יצוא שימורי דגים.

מאז הסכמי השלום שכוננו בשנת 2020 ישראל ומרוקו רואות את הפוטנציאל בקיום יחסי מסחר זו עם זו. לכן, חברות ישראליות המתמחות ביבוא מזון וכמוהן עסקים לטקסטיל ימצאו מגוון עשיר של מוצרים שאפשר להטמיע בשוק הישראלי במהירות, הודות למשלוחים מהירים מהים והאוויר בעלות נמוכה.

בתחום היצוא למרוקו - חברות, יזמים ואנשי עסקים שיוצרים או מקדמים טכנולוגיות חדשניות לענף החקלאות הרפואה והקיימות יוכלו לסייע למדינה המדברית לפתח את החקלאות שלה ולגדל יבולים חדשים שטרם נראו במדינה, וכן להעשיר את מקורות המים בשטחה, לצד יצירת מקורות מלאכותיים אפקטיביים, לייבא ציוד רפואי מישראל, ולהקים מרכזים ושלוחות במרוקו, להרחיב את פעילותם בצורה ניכרת ולהגיע לקהלי יעד חדשים.

ברזיל
המדינה הדרום אמריקאית נמצאת במגמת פיתוח מתמדת. היא חברה בארגון הסחר העולמי והיא מבססת את מעמדה כשחקנית חשובה בשוק העולמי. התעשייה הברזילאית היא מגוונת, כוללת תוצרים מקומיים בענפים שונים. היא מבוססת ברובה על מתכות כגון - ברזל, פלדה, גידולים חקלאיים - הדרים, סויה, קפה, וכמו גם על כלי רכב, ציוד אלקטרוני, הנעלה, ותעופה.

ברזיל היא שוק חשוב למערך הביטחוני במדינתנו, וחברות כמו אלביט מערכות הקימו בה שלוחה, אך מעבר לכך חברות מזון או הנעלה יכולים לנצל את שפע חומרי הגלם, קצב הייצור המהיר הקיים במדינה והנכונות של חברות ברזילאיות לשתף פעולה עם עסקים ישראלים - כדי להבטיח תוצרים איכותיים לציבור הרחב - הישראלי והברזילאי גם יחד.

בנוסף, חברות מענף הרכב, כמו גם חברות לוגיסטיקה או עסקים המתמחים בשיווק מוצרי אלקטרוניקה כגון מצלמות, מחשבים, ועוד - יכולים לרקום שיתופי פעולה עם התעשייה הברזילאית וכך לעשות דריסת רגל משמעותית בשוק העולמי.


מעוניינים לצאת אל העולם הגדול? הצטרפו אלינו, ותהנו מגישה למאגר הזדמנויות עסקיות מהעולם שמתעדכן באופן שוטף, עדכונים על תערוכות בינלאומיות ומרכזים, ייעוץ בנושאים משפטיים, כלכליים ועסקיים ועוד המון הטבות שיסייעו לכם להשתלב בשוק הבינלאומי ביעילות.

למידע נוסף בתחום זה