מחזקים את קשרי המסחר עם בכירי התעשייה בפורטוגל

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, ומנהל האגף הבינלאומי, מר זאב לביא, השתתפו בשבוע החולף בכנס עסקים בינלאומי ראשון מסוגו אשר אורגן על ידי AEP הפורטוגלי (Portuguese Entrepreneurial Association). AEP מאגד את עיקר התעשיות המובילות בפורטוגל.

תכלית הכנס הייתה שימת דגש על קידום המגזר העסקי בפורטוגל ופיתוח יחסי החוץ הכלכליים עם ארבע מדינות: ארה"ב, אירלנד, פולין וישראל.

במרכז הכנס הציג לין את התפתחות כלכלת ישראל לאורך השנים, תוך שימת דגש מיוחדת על יסודות המדיניות הכלכלית של ישראל מאז שנת 1985, אשר הובילה את כלכלת ישראל למצבה המבוסס והחזק היום.

לדברי לין: "אין כלכלות לאומיות מפגרות, יש אסטרטגיה כושלת ויש ממשלות כושלות. אירלנד וישראל הן ההוכחה שניתן ממצב של כלכלות חלשות לצמוח ולהפוך לכלכלות חזקות."

לביא ערך סקירה מקיפה על יחסי סחר החוץ של ישראל עם פורטוגל, וכן הצביע על תחומים אותם אפשר לפתח ולהביא לשיתוף פעולה כלכלי פורה בין המדינות.

במסגרת האירוע, לין חתם על הסכם לשיתוף פעולה (MOU) עם נשיא AEP, פאולו נונס דה אלמדיה  (Paulo Nunes de Almeida, President of AEP).

בכנס השתתפו גם נציגים מאירלנד, פולין וארה"ב, בכדי להציג את היכולות הכלכליות של מדינות אלו וקביעת אמצעים לשיתופי הפעולה של התעשייה הפורטוגלית ברחבי העולם.

למידע נוסף בתחום זה