טיפים לייצוא מוצלח לארה"ב: הנציבה מטעם הוועדה לבטיחות מוצרי צריכה בארה"ב בסמינר יחודי בלשכת המסחר

איגוד לשכות המסחר ולשכת מסחר ישראל-אמריקה קיימו בתאריך 05/07/17 סמינר ייחודי בנושא דרישות רגולטוריות ביצוא מוצרי צריכה מישראל לארה"ב.

במהלך הסמינר הציגה גב' מארייטה רובינסון, נציבה מטעם הועדה לבטיחות מוצרי צריכה בארה"ב (The U.S. Consumer Product Safety Commission – CPSC), את פעילות הארגון ותחומי אחריותם הקשורים בתקנים מנדטוריים ווולונטריים, באכיפה ובריקול.

בנוסף, העבירה הנציבה סקירה רגולטורית ומיפתה את מקורות המידע השונים הקיימים באתר הארגון. גב' רובינסון הציגה את האתגרים עימם ארה"ב מתמודדת בהקשר זה, וציינה כי עלות הנזק שנגרם כתוצאה מפציעות ומיתות הנובעות ממוצרי צריכה נאמדת בכטריליון דולר בשנה, נכון לשנת 2015.

באשר לישראל, הדגישה הנציבה כי תשמח לשיתוף פעולה מלא עם מדינת ישראל וכן עם מדינות נוספות במטרה לקדם מטרות משותפות שיסייעו הן לחברות המעוניינות לייצא מוצרים לארה"ב, והן יסייעו להבטיח את בטיחות המוצרים.

לבסוף, המשתתפים ניהלו דיון פתוח עם גב' רובינסון, הכלל שאלות ותשובות.

בסמינר לקחו חלק נציגי חברות ישראליות שונות, וביניהם נציגי חברות המפתחות או מייצאות מוצרים המוגדרים רגישים, כגון: משחקים/הלבשה לילדים, מוצרים עם סוללות ליתיום (טלפונים ניידים/אזניות), סגווי וסקטבורדים ממונעים, מוצרי ננו-טכנולוגיה ועוד.

מצ"ב דוח שנכתב ע"י צוות CPSC, שמתאר את הטכנולוגיות החדשות במגוון מוצרי צריכה, אשר השימוש בהן צפוי להתרחב משמעותית בשנים הקרובות, ואת האתגרים והסכנות שטכנולוגיות אלו מביאות עימן. לדוגמה, ככל שביצועיהן של בטריות משתפרים, כך גובר הסיכון לשריפות ולכוויות. במקביל, הדוח סוקר את ההזדמנויות להגברת הבטיחות במוצרים אלו.

 בנוסף, מצ"ב דוח שנכתב ע"י היו"ר הקודם של CPSC, אשר מבקש לאתגר יזמים ברחבי העולם למצוא פתרונות לבעיות בטיחות שקשורות ברשימת מוצרי צריכה שאחראים לגרימת מוות ופציעות של אזרחים רבים. במהלך המפגש שהתקיים עם נציבת הארגון, היא ציינה כי ישראל מובילה בעולם בכל הקשור ליזמות וחדשנות, והיא לא תופתע אם חלק מהפתרונות לאתגר זה יגיעו מישראל.

לבסוף, להלן קישור לרובוט הרגולציה של הארגון, שבאמצעות מענה על סדרת שאלות מסייע לחברות אשר מפתחות ומייצאות מוצרי צריכה לארה"ב לנווט בין הדרישות הרגולטוריות השונות ולוודא מה הדרישות שחלות על המוצר הספציפי שלהן.

להצצה אל הסמינר שנערך לחצו כאן. 

למידע נוסף בתחום זה