משתפים פעולה עם ארגון העסקים הגדול בסין לחיזוק היחסים הכלכליים בין שתי המדינות

איגוד לשכות המסחר אירח משלחת של ארגון העסקים הגדול בסין: CCPIT- China Council for the Promotion of International Trade, שהוא גוף סמי-ממשלתי הגדול והחשוב ביותר בסין, האמון על קידום סחר החוץ של כל רפובליקת סין, השקעות הדדיות ושיתופי פעולה כלכליים וטכנולוגיים, ומהווה שותף מרכזי בקידום הסחר ההדדי. בראשות המשלחת עמד יו"ר ארגון CCPIT, מר זיאנג זאנג-ואי (Mr. Jiang Zengwei).

לרגל הגעת המשלחת התקיים כנס עסקים מיוחד בהשתתפות אנשי עסקים משתי המדינות בתחומי אנרגיה, חקלאות, כימיקלים, שינוע ותשתיות; ובמהלכו החליטו שני הארגונים לפעול לקידום יחסי הסחר וההשקעות בין סין לישראל.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אמר במהלך הכנס כי ההתפתחות הכלכלית של סין היא מדהימה. במיוחד הוא ציין את קצב הגידול בתוצר, העומד על כ-7% ואת הגידול המרשים בתוצר לנפש, שכבר עובר 14,000$ בשנה. מה שמוביל למסקנה הברורה שתוך שנים מספר כלכלת סין תהיה הכלכלה הגדולה בעולם. לדבריו, "יחסינו עם ארה"ב, אירופה והמזרח חשובים מאוד, אך סין פותחת מרחב עצום בפני הכלכלה הישראלית".

לין ציין כי "המגזר העסקי יעשה את העבודה, אך, יחד עם זאת, מה שמצופה הוא ששתי הממשלות וכבר בעתיד הקרוב תעבודנה יותר במרץ כדי ליצור את תנאי התשתית המוסכמים לקידום שיתופי הפעולה בין סין לישראל שהם:

  • הסכם סחר חופשי;
  • הסכם למניעת כפל מס;
  • הכרה הדדית בתקנים;
  • טיסות ללא הגבלה פנימה בין שתי מדינות;
  • תנועה חופשית יותר של מומחים, אנשי עסקים וכוח אדם."

יו"ר CCPIT מר זיאנג זאנג-ואי ציין כי הארגון מעוניין בחיזוק שיתוף הפעולה עם איגוד לשכות המסחר, ובכך לתרום לקידום סחר הבילטראלי בין ישראל לסין. הוא אף ציין שלושה תחומים עיקריים: "בתחום הסחר השקעות נוכל לסייע ביצירת הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות וסיניות; בתחום השירותים המשפטיים נוכל להקים מנגנונים לבוררות ופתרון סכסוכים מסחריים, ובתחום מדיניות הסחר נוכל להעלות את הבעיות בהן נתקלות החברות בפני מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה הרלוונטיים ולסייע בפתרונן."


מימין לשמאל: אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר; זיאנג זאנג-ואי, יו"ר ארגון CCPIT; עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; זאן יונג-שין, שגריר סין בישראל.
קרדיט צילום: ליאת מנדל

שגריר סין בישראל מר זאן יונג-שין (Mr. Zhan Yongxin) אמר כי "מערכת היחסים בין ישראל לסין היא יציבה ואיתנה. האמון הפוליטי בין הצדדים הולך ומתחזק, בעוד שקשרי המסחר מתרחבים. היקף הסחר בין ישראל לסין בשנה החולפת רשם צמיחה של כ- 5% ועמד על 11.4 מיליארד דולר, ואני מאמין שהיקפי הסחר יכולים להכפיל את עצמם בתוך עשור."

בכנס הרצתה גם הגב' זיוה אגר, מנהלת שיתופי פעולה תעשייתיים והשקעות במשרד הכלכלה, אשר פירטה את התחומים העיקריים של שיתופי הפעולה בתחום ההשקעות בין ישראל ובין סין העממית: קוסמטיקה, מכשור רפואי, אפליקציות מובייל, מוצרי מזון, חקלאות, כימיקלים וציוד אלקטרוני.

למידע נוסף בתחום זה