מחזקים את קשרי הסחר עם סין: נשיא האיגוד חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם ה -CCPIT

משלחת ראשי איגוד לשכות המסחר ביקרה בסין במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם המגזר העסקי הסיני. במסגרת הביקור, קיימה המשלחת  סבבי פגישות אינטנסיביים עם ארגונים כלכליים מובילים בסין, ביניהם ראשי ארגון CCPIT (China Council for the Promotion of International Trade), עמו חתמו נציגי האיגוד הסכם לשיתוף פעולה עסקי, שיגביר את פיתוח יחסי המסחר ויחסי הגומלין באשר להשקעות הדדיות.

למרות מה שנראה כטלטלה בכלכלת סין, שהיא אחת הכלכלות החזקות והמשפיעות ביותר בעולם, מבקרת בימים אלה בסין משלחת ראשי איגוד לשכות המסחר, במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם המגזר העסקי הסיני. במשלחת משתתפים עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר של חיפה והצפון; עו"ד דן כרמלי, משנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר; וזאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר.

במסגרת הביקור, המשלחת קיימה סבבי פגישות אינטנסיביים עם ארגונים כלכליים מובילים בסין, ביניהם ראשי ארגון CCPIT (China Council for the Promotion of International Trade), ארגון ממשלתי, שהוקם בשנת 1952, בכדי לקדם את קשרי הסחר של סין ולפתח את הכלכלה הסינית. זהו הארגון החשוב והגדול ביותר בסין לקידום סחר החוץ של המדינה.

כדי להביע את נכונות שיתוף הפעולה בין המדינות, חתמו נשיא האיגוד הישראלי לין וסגן יו"ר CCPIT Mr. Yin Zonghua , על הסכם לשיתוף פעולה עסקי, שיגביר את פיתוח יחסי המסחר ויחסי הגומלין באשר להשקעות הדדיות.

ההסכם נחתם על רקע הציפיות, לחתימה, בתקופה הקרובה, על הסכם סחר חופשי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת סין, שיעניק תנופה רבת משמעות לפיתוח יחסי המסחר בין שתי המדינות.

סגן יו"ר ארגון CCPITהביע את תמיכתו המלאה בהסכם הסחר החופשי בין סין לישראל ואת הנכונות של כל המגזר העסקי הסיני להמשיך ולהשקיע בסחר ההדדי ובשיתופי פעולה עסקיים בין המדינות.

לין אמר כי הסכם זה יוסיף עוצמה ליחסי המסחר בין שתי המדינות וכי הוא המשך ישיר לאחד היעדים המרכזיים שאיגוד לשכות המסחר הציב לעצמו - פיתוח יחסי הסחר בין סין ישראל.

נשיא איגוד לשכות המסחר (משמאל) בחתימה על הסכם לשיתוף
פעולה עם נשיא איגוד התעשיות בשנז'ן


קסטל אמר כי ישראל רק התחילה לגרד את קצה פוטנציאל הסחר עם מדינת הענק של סין העממית.

לדברי לביא, הגישה החיובית של סין לישראל והגודל העצום של אוכלוסייתה פותחים בפני ישראל הזדמנויות נדירות לשינוי מבנה סחר החוץ של ישראל, שמשמעותו צמצום הייבוא מאירופה והגברת הסחר עם אסיה.

כרמלי ציין כי למדינת ישראל ישנה עוצמה טכנולוגית המוכרת היטב בעולם כולו ואף בסין. "לישראל יש את היכולת להציע לסינים טכנולוגיות חדישות בתחומים של מים, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה, טכנולוגיות רפואיות, מיכון, הנדסת תוכנה, טכנולוגיות למחזור וטיפול במים, אנרגיה מתחדשת ועוד.

לסינים יש כוח אדם בלתי נדלה ותעשייה מתקדמת שיכולה לעשות שימוש בטכנולוגית אלה. המרחב הגיאוגרפי העצום וכוח העבודה של סין יחד עם היצירתיות ויכולות המחקר והפיתוח הטכנולוגיים והמדעיים של ישראל, יכולים יחדיו להתגבש לכוח-על המוביל את כלכלת העולם."

במהלך הביקור נרשם הישג עסקי ראשון במעלה כאשר המשלחת נפגשה בפעם הראשונה עם Mr. Lu Yaohua סגן יו"ר CFIE ( China Federation of Industrial Economics). מדובר בארגון הגג של 178 התאחדויות ואיגודים סקטוריאליים וכ- 400 חברות בבעלות המדינה, בענפי הפלדה, טקסטיל, תעשיה קלה, מכונאות, חשמל ואלקטרוניקה, חומרי בניה, אנרגיה, תחבורה, פטרוכימיים, תעופה, תקשורת ועוד.

כמו כן, לכבוד ביקור המשלחת קיימה לשכת המסחר ישראל-בייג'ינג, יום עיון לאנשי עסקים סינים, במסגרתו הרצו חברי המשלחת על כלכלת ישראל והושם דגש על הפוטנציאל העסקי הגלום במשק הישראלי.

 

למידע נוסף בתחום זה