משלחת מיוטה בישראל: ביקור מושל המדינה בלשכת המסחר בת"א

מגזין העסקים פורבס מדרג את יוטה כמדינה הטובה ביותר לעשות עמה עסקים בארה"ב. איגוד לשכות המסחר אירח ביום שלישי (23.4.13) משלחת בכירה ברשות מושל המדינה, במטרה לקדם שיתוף פעולה עסקי ויחסי סחר בין יוטה וישראל.

במסגרת ביקורה של משלחת מכובדים מיוטה לישראל בראשות מושל יוטה מר Gary Herbert, התקיים ביום שלישי ה- 23 במאי מפגש של חברי המשלחת עם חברות ישראליות, אשר הגיעו לשמוע וללמוד על הפוטנציאל שבעסקים עם יוטה.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה אל מושל יוטה וברך על בוא המשלחת " אני חושב שאתה מביא עמך מסר חשוב עבורנו באינטרס שלך להרחיב את היחסים הכלכליים בין המדינות".

לדברי לין, ליוטה ולישראל מורשת וערכים משותפים, יוטה נחשבת כיום כמקום הטוב ביותר בארה"ב לגור בו ולעשות בו עסקים. אולם, ציין לין כי מבחינת יחסי הסחר בין ישראל וארה"ב קיים פער משמעותי בין היבוא והיצוא. ישראל מייצאת יותר מאשר מייבאת. "אנו מעוניינים להגדיל את היקף היבוא מארה"ב וזוהי מטרה שנוכל לעבוד למענה יחדיו". יתרה מכך, לשכת המסחר תשמח לסייע לכל חברה עסקית ביוטה שתרצה לעשות עסקים בישראל".

Gary Herbert, מושל מדינת יוטה ציין כי "טוב לעשות עסקים עם חברים ואנחנו (יוטה) חברים של ישראל. הציג את יוטה כאחת הכלכלות המפותחות והמתפתחות באמריקה. לדבריו, אנשים עוברים ליוטה לא רק בשל ההזדמנויות הכלכליות, אלא גם בשל איכות החיים. הממשל ביוטה פועל לפיתוח הכלכלי של המדינה במס' דרכים:
1. עבודה שוטפת על רגולציה ורפורמות חוקיות על מנת לעודד עסקים וחדשנות. פועלים למען רגולציה הגיונית עבור אנשי עסקים.
2. דגש על מערכת חינוך מתאימה לדרישות התעסוקה לטווח הארוך בתחומי המתמטיקה, מדע, הנדסה ועוד. דואגים לפיתוח אנשים שיוכלו להתמודד עם טכנולוגיות המחר.
3. הממשל משקיע רבות במחקר, באקדמיה ובתכניות משולבות עם המגזר הפרטי, למעשה ביוטה תוכניות אקדמיות משולבות עם המגזר הפרטי יותר מכל מדינה אחרת בארה"ב.

לסיכום הדגיש כי יוטה היא המקום הנכון לעסקים, יוטה היא המקום הנכון למשפחה, יוטה היא המקום הנכון לניצול הזדמנויות. וקורא לאחד כוחות ולשפר את החיים לתושבי 2 המדינות.

סרטונים
מושל יוטה מציג מה הופך את יוטה לסיפור הצלחה - לחץ כאן
חמשת הפארקים הלאומיים המובילים ביוטה - לחץ כאן
עסקים ביוטה - לחץ כאן

למידע נוסף בתחום זה