קוריאה: מגזר הקמעונאות הקוריאני מתארגן מחדש

E-mart , רשת הסופרמרקטים הגדולה בקוריאה, המפעילה כ-160 סופרמרקטים, דיווחה על ירידה של 67 אחוזים ברווח התפעולי שלה בשנת 2019, על אף גידול נאה של מעל 10 אחוזים במכירות ל- 15.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי של הקבוצה נחתך בחצי, ל-188 מיליון דולר בלבד. את תכנית הארגון מחדש נראה בוודאי בחודשים הבאים. 

רשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה, Homeplus המפעילה 140 חנויות, טרם דיווחה את תוצאותיה הכספיות אך נראה שגם היא בצרות.

המתחרה השלישית – Lotte, המפעילה רשתות בכמעט כל פורמט ובהם כ-700 בתי כלבו וסופר-מרקטים, הודיעה כי תסגור בחמש השנים הקרובות 200 חנויות ותפטר בין 10 ל-20 אלף עובדים. הכנסות החברה ירדו אמנם רק באחוז, אולם הרווח התפעולי ב-2019 צנח ב 28 אחוזים ל- 360 מיליון דולר. הצרות לא מפסיקות לרדוף את קבוצת הקמעונאיות של Lotte בשנת 2018 סגרה הקבוצה 100 בתי כלבו בסין בשל החרם הסיני. ב-2019 סבלה מחרם קוריאני על חברות יפניות, שכן הקבוצה מנוהלת גם מיפן. בתחילת השנה נפטר מייסד הקבוצה, ועכשיו היא מתמודדת עם מתקפת הקורונה.

 

שינוי דמוגרפי נוסף המדיר את רגליהם של הקוריאנים מהסופרמרקטים היא העלייה במספרם של "משקי הבית של יחידים", המהווים כיום שליש מכלל משקי הבית של קוריאה. אלה יחידים לא נשואים שאוכלים בחוץ או יורדים לחנות הנוחות הקרובה, להביא איזו "מנה חמה" ואת השאר מזמינים באינטרנט.

חנויות הנוחות הקוריאניות עשו ב-2019 יותר כסף מרשתות הסופרמרקט הגדולות. שתי הגדולות CU  ו GS25 -רשמו רווח תפעולי באיזור ה-200 מיליון דולר כל אחת וכל זה בטרם נלקחו בחשבון השפעות הקורונה.

לידיעות נוספות על המתרחש כיום בשוק הקוריאני- לחצו כאן.

 

* נכתב ע"י מר איציק יונה, מנכ"ל קבוצת Yonaco .

 

* חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לקוריאה, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל LIRANA@CHAMBER.ORG.IL

 

למידע נוסף בתחום זה