אורוגוואי: שוק הבשר בירידת מחירים ואתם מרוויחים!

הזדמנות ייחודית ליבואני הבשר לייבא במחירים מוזלים מהמדינה, כחלק מרכישות הענק מסין, לרגל ראש השנה הסיני, שטרם שולמו.

נציגי המוסד הלאומי לבשר של אורוגוואי (INAC), מסביר כי סין הרשתה לעצמה לרכוש בשר במחירים גבוהים ולכן אורוגוואי התרכזה בעיקר בשוק הסיני (60% מייצוא הבשר) והזניחה את השווקים האחרים.

מאחר וסין רכשה כמויות גדולות מאוד של בשר, כעת מחזיקה מלאי עצום שייקח חודשים לכלותו, דבר היוצר בעיה באחסון הבשר וקירורו ומעכב אף יותר את המשך הרכישות.

סין טרם שילמה בעבור הבשר שכבר נשלח אליה ולכן קיים חשש מהותי שהשוק אורוגואי יפסיד בין 45-55 מיליון דולר – הפסד בעל השלכות כלכליות מרחיקות לכת על מדינה קטנה כאורוגוואי.

לאור האמור, מחירי הבשר ירדו באופן יחסי (אך הם עדיין גבוהים בכ-20% מהמחירים בחודש זה אשתקד) – וזאת על מנת לאזן את ההפסדים ולהיפתח לשווקים נוספים.

באורוגוואי ממתינים לסיום חגיגות השנה הסינית החדשה (25/1-8/2) ומקווים לנורמליזציה לאחר מכן (אך ההערכות הן שעד מרץ לפחות שוק הבשר לא יתייצב).

ישראל, שלא ראתה צורך לקנות במחירים כה גבוהים, החליפה את ספקי הבשר והחלה לרכוש יותר בשר מפרגוואי (לה אין אישור למכירת בשר לסין ומחירי ייצוא הבשר נותרו זולים יחסית).

במהלך חודש ינואר יצוא הבשר מאורוגוואי לישראל היה נמוך בכ-90% בהשוואה לחודש זה אשתקד, אך, אין ספק שהמצב הנוכחי מספק הזדמנויות חד פעמיות ששוות את בחינת הפעילות עם אורוגוואי בתחום הבשר מחדש.

 

* חברים המעוניינים בסיוע באיתור ספקי בשר מאורוגוואי מוזמנים למלא את הטופס מטה באנגלית.

 

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה