ניגריה: סמינר חדשנות בחקלאות שקיימה שגרירות ישראל במדינה פותח דלק לשותפויות עסקיות במדינה

בין ה-10 ל-12 בדצמבר קיימה נציגות ישראל באבוג׳ה, סמינר חדשנות בחקלאות תחת הכותרת: "Israel - NIgeria Agrinnovation 2019 - “No Room for Small Dreams

המידע באדיבות שגרירות ישראל באבוג'ה, ניגריה, משרד החוץ

הסמינר, בן שלושת הימים, בשיתוף פעולה עם משרד סגן הנשיא של ניגריה, הפגיש בין חברות הזנק ניגריות בתחום החקלאות ובין מומחים ישראליים, ונגע בתחומים שונים שנבחרו על ידי ממשלת ניגריה והנציגות, דרך מתודות שונות. לטובת הסמינר הגיעו מישראל ומחברות ישראליות בניגריה מומחים לתחומים שנבחרו מראש. בין המומחים, רוני גורדנה, ד״ר אלי יהלום, אוסקר לוטנברג, אלברט בז׳ראנו וישראל קדרון. הסמינר התקיים בשיתוף עם מספר גופים בעלי זיקה לעבודה עם חברות הזנק, כגון, נטפים, הקרן על שם טוני אלומלו, בנק ״המונומנט העירוני הראשון״ (FCMB) , NIRSAL ו- MACIF)

התחומים עליהם ניתן דגש היו פתרונות השקיה וניהול מים, בנייה ושימוש בחממות גידול, הארכת חיי מדף, שרשרת אספקת המוצר, שיפור תנובת התוצרים, אוטומטיזציה ודיגיטליזציה של גידולים חקלאיים, ומתודות של פרסום ושיווק.

בפתיחת הסמינר אמר השגריר שמעון בן-שושן כי ״יש שיאמרו שמהות העניין היא לא רק לחלום חלומות ולהעלות רעיונות, אלא לפעול להגשמתם. רעיון זה עומד בבסיס הסמינר״.

במסגרת הסמינר התקיימו הרצאות, פאנל מומחים, סדנאות, שולחנו עגולים, תרגילי חשיבה קבוצתית ומציאת פתרונות מעשיים לבעיות הניצבות בפני חברות ההזנק כיום, בליווי צמוד של ה"מנטורים". כמו כן, ביום האחרון של הסמינר, התקיים פורמט ״הכרישים״ / ״הגורילות״, בניצוח סגן השגריר, יותם קריימן, בו נציגי חברות ההזנק עלו בזה אחר זה למצגת קצרה של החברה והרעיון החדשני בבסיסה. פאנל של מומחים, אנשי עסקים ומשקיעים הציבו בפניהם שאלות מאתגרות על פתרון בעיות חקלאיות טכניות, אתגרים כלכליים, השקעות מבוקשות ותכניות לעתיד. הפורמט אפשר למידה ומשוב למשתתפים מחד גיסא, ומאידך - הזדמנות להיחשף בפני משקיעים פוטנציאליים.

מעבר לתרומה האדירה של האירוע ליצירת הבסיס לאקו-סיסטם של חדשנות והמוטיבציה להעיז ולעשות כפי שמופיע בספר ״אין מקום לחלומות קטנים״ של שמעון פרס, עליו המליץ שגריר ישראל שמעון בן-שושן בדבריו בתחילת הסמינר״, נוצרה פלטפורמה לתקשורת עם חברות ממשלתיות מניגריה, אנשי עסקים ומשקיעים שישמחו גם לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות.

כמו כן, השגרירות מעודדת חברות ישראליות לשקול בחיוב שיתופי פעולה עם חברות ההזנק בניגריה, שכן מדובר בזירה חדשנית ופורחת. בסיום הכנס, פאנל המומחים בחר שתי חברות, שנציגיהם זכו בכרטיס טיסה לישראל, וכניסה ישירות לשלב ב׳ בתחרות MassChallenge Israel 2020 - שתתקיים בארץ בחודש מרץ הקרוב.

לסיקור האירוע בטלוויזיה המקומית לחצו כאן

 

חברי לשכה המעוניינים בשיתופי פעולה או המספקים פתרונות במסגרת התחומים המוזכרים מעלה, מוזמנים למלא את טופס הרישום מטה באנגלית ואנו נשמח לחזור אליכם בנושא.

 

*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה