קניה וחוף השנהב: התקיים אירוע פגישות אישיות בין חברי הלשכה לבין שני השגרירים הישראלים היוצאים למדינות, 20.6.19

ביום חמישי, 20 ליוני, תואמו ליצואנים חברי הלשכה פגישות אישיות עם שני השגרירים הישראלים היוצאים לקניה וחוף השנהב, בנוכחות נציגת המחלקה הכלכלית של משרד החוץ, שהיוו הזדמנות ייחודית להכיר את השגרירים באופן אישי ולהציג את פעילות החברה.

במסגרת פעילות האגף הבינלאומי לקידום פעילות חברי הלשכה במדינות אפריקה, תואמו פגישות אישיות לחברי הלשכה עם מר עודד יוסף- השגריר היוצא לקניה, שיהיה אמון גם על מדינות טנזניה, אוגנדה, מלאווי ואיי סיישל ועם מר לאו וינובסקי- השגריר היוצא לחוף השנהב, שיהיה אמון גם על מדינות בורקינה פאסו, טוגו ובנין.

במסגרת זו נפגשו השגרירים עם יצואנים חברי הלשכה, היכירו ולמדו על פעילות החברות, כך שכשיצאו לשליחות תהיה באפשרותם לסייע לחברות במדינות, בצורה טובה ויעילה יותר מהשטח.

מרבית מהמדינות המצוינות מעלה, נמצאות כיום בתנופה כלכלית משמעותית כחלק מהזיקה הממשלתית להגביר את הפוטנציאל לעשיית עסקים במדינות.

בקניה ובחוף השנהב, נכנסו רפורמות משמעותיות המתמקדות בשיפור האקלים העסקי הכוללות הסדרת הליכים בירוקרטיים, פתיחת השוק לעולם, הגברת התחרותיות, הענקת הטבות משמעותיות לחברות זרות המעוניינות להתפתח במדינה ועוד.

צמיחתה הכלכלית של קניה בשנת 2018, עמדה על כ- 5.7% ובמבט קדימה, ב2019 צפוי התוצר הלאומי הגולמי לעלות ל-5.5% ובשנת 2020 ל-6%.

בשנת 2017, כלכלת חוף השנהב המשיכה להיות בין המובילות באפריקה, עם קצב צמיחה שעמד על כ-7.6% וצפוי להישאר כך בשנים הקרובות.

כמו כן, שתי המדינות נהנות מיתרונות מיקומן האסטרטגי, כשקניה מהווה שער כניסה למדינות מזרח אפריקה וחוף השנהב גובלת באוקיינוס האטלנטי ומתפעלת תחבורה אווירית למדינות משמעותיות במערב אפריקה.

יצואנים חברי הלשכה, המעוניינים לבחון ולהתפתח בשווקים אלה, מוזמנים למלא את הטופס מטה ואנו באגף הבינלאומי נשמח לסייע.

 

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה