מפגש שולחן עגול עם התעשייה: משא ומתן להסכם סחר חופשי עם האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי, 13.6.18

לאחרונה נפתח המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי (אס"ח) בין ישראל ומדינות האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי (רוסיה, קזחסטאן, ארמניה, בלארוס וקירגיסטן), אשר נמצא כעת בשלביו הראשוניים. חברי הלשכה מוזמנים לקחת חלק במפגש "שולחן עגול" עם התעשייה, במטרה להציף את המכשולים והאתגרים בעשיית עסקים עם מדינות אלה.

הסכם אזור סחר חופשי עם האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי יכול ליצור הזדמנויות רבות לחברות ישראליות בשוק, ואף לסייע לחברות המייבאות חומרי גלם ומוצרי ביניים ממדינות אלו. ההסכם העתידי עם האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי צפוי להתייחס, בין היתר, לנושאים הבאים:

  • סחר בסחורות
  • מכס וכללי מקור
  • נושאים סניטאריים ופיטו-סניטאריים
  • נושאי תקינה ורגולציה
  • קניין רוחני

כחלק מתהליך ההערכות לקראת המו"מ להסכם אס"ח עם מדינות האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי, האגף למדיניות והסכמי סחר במינהל סחר חוץ, בשיתוף עם איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא, ולשכות המסחר ישראל רוסיה, ישראל-קזחסטאן וישראל-ארמניה, בוחנים את מפת הצרכים והאינטרסים של התעשייה הישראלית, אשר ההסכם העתידי עשוי לתת להם מענה.

לצורך כך, יתקיים מפגש "שולחן עגול" עם התעשייה כדי לשמוע ישירות מנציגי החברות מהם האינטרסים של כל חברה בהסכם עם מדינות האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי (רוסיה, קזחסטאן, ארמניה, בלארוס וקירגיסטן).  

מועד: 13.6.18

שעות: 08:30-12:00

מיקום: המפגשים יערכו בבית התעשייה, רחוב המרד 29, ת"א קומה 1

 

חברי לשכה המעוניינים לקחת חלק פעיל במפגש, מוזמנים למלא את הטופס שלהלן ולציין באיזה סקטור פעילה החברה, על פי החלוקה בטופס.

 

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה