וובינר: משווקים מוצרים לאירופה? רגולציה חדשה שחשוב שתכירו, 8.7.20

וובינר בשידור ישיר מבריסל בשפה האנגלית
משווקים מוצרים לאירופה? רגולציה חדשה שחשוב שתכירו!
הוובינר מיועד למגוון רחב של ענפים - החל מיצרני אלקטרוניקה ועד יצרני צעצועים
יום ד' 08.07.20 בין השעות 15:00-14:00, המקום: היכן שתבחרו...

מה בוובינר?
ב-25 ביוני, 2019, פרסמה נציבות האיחוד האירופי רגולציה חדשה, The Market Surveillance Regulation אשר עוסקת בפיקוח על השווקים ותאימות מוצרים
market surveillance and) compliance of products).

רגולציה זו מכוונת לענות על האתגרים שנגרמים על ידי מוצרים שאינם עומדים בתקנים אירופים אשר מגיעים למדינות האיחוד האירופי ממדינות שלישיות, באמצעות מכירות מקוונות. מצד אחד, מוצרים כאלה מהווים לעתים קרובות סיכון בטיחותי למשתמש ומצד שני, אי עמידה בתקנות האיחוד האירופי עלולה לגרום ליתרון תחרותי של מפעילים אלה הממוקמים מחוץ לאיחוד האירופי, משום שקשה לרשויות הפיקוח לוודא עמידה שלהם בתקנות.

בעקבות כך, הרגולציה החדשה אוסרת על שיווק של מוצרים מסוימים אלא אם כן זוהה מפעיל כלכלי (Economic Operator) שהוקם בתוך מדינות איחוד האירופי ככזה שאחראי להבטיח את זמינות המסמכים הנדרשים לרשויות המוסמכות בתוך מדינות האיחוד, לשתף פעולה עם רשויות פיקוח השוק ולהודיע לרשויות כאשר יש להם סיבות להאמין שמוצר מהווה סיכון.

התקנה החדשה תהיה בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על המסחר האלקטרוני B2C. בעוד שחברות להן חברת בת באיחוד האירופי, או העובדות עם יבואן של האיחוד האירופי לא יושפעו, הרי שחברות המוכרות ישירות (באופן מקוון) לצרכנים באיחוד האירופי יצטרכו להיערך.

בתוכנית:

EU Single Market for Goods
Market Surveillance Regulation:
- Zooming in on Article 4
- Which goods are covered?
- The responsible person
- How to prepare? A practical example

הדוברים:
דניאל קולבר, מנהל מחלקת הסכמים בילטראליים, מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

Thomas De Meester is an EU Trade Policy Advisor at the Trade and Industrial Affairs Department, Mission of Israel to the European Union.

להרשמה לחץ כאן (שימו לב: יש להקליק בעמוד שיפתח על "הרשמה מקוונת" בכפתור הכתום בשמאל העמוד).

 

 

למידע נוסף בתחום זה