"שרי הממשלה מתבטלים מול הרגולטורים" | סיקור כנס המעסיקים

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פתח את כנס המעסיקים ה-8 של 'עדיף' בתחום הפנסיה והעבודה, והדגיש כי יש להכפיף את רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון להחלטת ממשלה 2118 בדבר הפחתת הרגולציה. 

בדבריו, הציג עו"ד לין נתונים המציגים את כמות החוקים, החוזרים וההוראות שהעבירה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בשנים האחרונות, הממחישים כי יש להכפיף את הרשות להחלטת הממשלה 2118 לפיה יש להפחית רגולציה ברמה של 5% מדי שנה לאורך 5 שנים ובדיקת RIA לכל חקיקה ממשלתית חדשה.

 

עו"ד לין אף הזכיר כי הממשלה רשמה את הודעת הממונה דורית סלינגר שתפתח הליך מקביל ברוח החלטה זו, אולם דבר לא קרה בשנתיים שאחר מכן. "אין בשום מקום בעולם שפע רגולטורי כזה, וזה לאחר שהממונה על שוק ההון מבטיחה לממשלה שבאופן וולונטרי יופחת העומס" ציין עו"ד לין.

 

עוד הוסיף עו"ד לין כי "שרי הממשלה מתבטלים לפני הרגולטור. במקום ששרי הממשלה יקבעו את המדיניות לרגולטור, באחריות מלאה, כמו שזה קורה היום במשרד הכלכלה. כמו שקורה לדאבוני במשרד האוצר, הרגולטור מכתיב לשרים. ואז השרים צריכים לשמור על כבודם ולהמשיך ברגולציה, זה קורה בפועל. יש דוגמאות לרגולציות אוויליות עם מעורבות בלתי נחוצה, כי אנו הפכנו את הרגולטורים לחצי אלוהים ושרי הממשלה - במקום לבצע החלטת ממשלה, מתבטלים בפני הרגולטורים ולא יודעים לבלום את הרגולציה, לדאבוני הרב".

 

לין ציין כי הרגולציה לא נפסקת, לא רק מכיוון רשות שוק ההון, אלא גם בשל יוזמות של חברי כנסת שמעלים הצעות חוק פרטיות וכן לא מעט חוקים שמקורם בממשלה – "כאילו שלא הייתה החלטה".

 

למידע נוסף בתחום זה