מדוע הצעת "חוק המבצעים" מיותרת?

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיע הבוקר ( 17.01.18) במיוחד לדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 54) (מכירה מיוחדת), התשע"ז-2017, הידועה בשם 'הצעת חוק המבצעים'.

לצפייה בדבריו של עו"ד אוריאל לין בועדה לחצו כאן

 

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, "בישראל בשלה ההכרה כי צריך להפחית את נטל הרגולציה. באוקטובר 2014 הממשלה קיבלה את החלטה 2118 בה התחייבה להפחית את עול הרגולציה ב- 25% תוך 5 שנים, ורק לפני שבוע הכריזו שרי האוצר והכלכלה על הקמת ועדה לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, כשאחת ממטרותיה הייתה להפחית את נטל הרגולציה. את מי אנו מוליכים שולל?" שאל לין. "יד שמאל מצהירה על הפחתת נטל הרגולציה, בעוד יד ימין ממשיכה לחרוש ולנטוע רגולציות נוספות, שבסופו של דבר מעלות דרסטית את יוקר המחיה, חונקות את המגזר העסקי ופוגעות בצמיחה." 

 

לין ציין כי 'הצעת חוק המבצעים' היא חקיקה קלאסית מיותרת, שכן בחוק הגנת הצרכן כתוב מפורשות שאסור לעוסק להטעות את הצרכן, כולל איסור הטעיה באשר למחיר. עוד הדגיש כי אם חוק זה יקודם אין שום סיכוי להפחתת נטל הרגולציה בישראל וכל הצהרות הממשלה הן חסרות ערך וריקות מתוכן.

 

מ"מ יו"ר הוועדה, חה"כ איילת נחמיאס ורבין השיבה ללין כי עליו לשוחח בעניין זה עם שר הכלכלה, שכן זהו המשרד מטעמו הוגשה הצעת החוק; אך כוועדה הם מחויבים להמשיך ולדון בהצעה.

למידע נוסף בתחום זה