איגוד לשכות המסחר וועדי ההורים היישוביים יפעלו במשותף לשינוי לוח החופשות במערכת החינוך

נציגות הפורום סקרה את מסקנות הוועדות השונות שעסקו בנושא לאורך השנים ואת המעמסה הנופלת על ההורים העובדים. באיגוד לשכות המסחר הציגו את הצורך הדחוף לבצע מהלכים אמיצים להפחית את הפגיעה בהורי ישראל ובמשק הישראלי הנובעת ממתכונת לוח החופשות הנוכחית במערכת החינוך.

הצדדים החליטו לשלב כוחות ולפעול יחד לכיוון פתרון הוליסטי אמיץ אשר ישרת את ציבור ההורים העובדים ואת המשק הישראלי כולו - תוך חיזוק ערך המשפחה. עוד הוחלט על שיתוף פעולה מלא על מנת להגיע ליעד של חפיפה מוחלטת של מועדי חופשת הקיץ במערכת החינוך וחגי תשרי, והסכימו כי יש לבצע מהלך כולל ומשולב אשר ישיג את המטרות הבאות:

  1. הקלת העול ושיפור איכות החיים של ההורים בישראל
  2. העלאת התפוקה והתוצר במשק
  3. שיפור שכר המורים

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "זהו תחילת שיתוף פעולה חשוב מאד למשק, להורים, למורים ולמערכת החינוך בכללה. האינטרסים הלגיטימיים של ההורים והמגזר העסקי הם משותפים. נוכח הפתרונות החלקיים שהוצעו לבעיה הכאובה של אי התאמה בין חופשת הקיץ לחגי ישראל, שיתוף הפעולה בין ההורים למגזר העסקי, יהווה קרקע פורייה לדיונים שימשכו לאחר מכן, גם עם מערכת החינוך, משרד האוצר והממשלה כולה".

 

לוח חופשות במערכת החינוך

בתמונה מימין: עו"ד דן כרמלי משנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פז כהן, עינת גבריאלי, איתן הרפז, עו"ד שלומי לויה סמנכ"ל משפט וממשל איגוד לשכות המסחר.

למידע נוסף בתחום זה